تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

استقبال از تابستان با سدهایی کم آب!

  • کد خبر : 229860
  • 31 خرداد 1401 - 12:16

مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای البرز گفت: اکنون ۷۳ درصد حجم سد کرج پر است در حالی که سال گذشته در همین زمان ۹۸ درصد ظرفیت سد کرج پر بود. بنابراین با کاهش ۲۵ درصدی حجم آب سد کرج مواجه هستیم.

سعید نقدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اکنون ۶۲ درصد سد طالقان پر است، اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته همین زمان ۶۹ درصد حجم آب سد طالقان پر بود.
وی ادامه داد: امسال امیدوار بودیم با بارش‌های بهاری کمبود بارش‌ها در زمستان  گذشته جبران شود اما بارش زیادی نداشتیم. دو سال قبل از این یعنی سال‌های ۹۸ و ۹۹ دو سال آبی خوب بود که میراث خوبی برای سال ۱۴۰۰ به جا گذاشت و سدها پر بود ولی وضعیت نامناسب بارش در سال قبل و تداوم کاهش بارش دربهار امسال موجب شد سدها به طور دلخواه آبگیری نشوند.
این مسئول افزود: با وجود کاهش نزولات جوی با رشد فزاینده مصارف مواجه بوده‌ایم. البرز رشد جمعیتی بالایی دارد و تراکم جمعیت حدود سه میلیون نفری و افزایش تولید و نیازهای دامی و کشاورزی در استان باعث نیاز روز افزون به آب در استان شده است. همچنین با توجه به همجواری با پایتخت و جاذبه‌های خوب استان، جمعیت شناوری هم به استان اضافه می‌شود.
نقدی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آب سدهای البرز برای مصرف تهران و قزوین انتقال می‌یابد، تصریح کرد: از طرفی منابع آب زیرزمینی محدودی داریم که در خطر هستند و لازم است تا به موضوع مدیریت مصرف آب بیش از پیش توجه شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x