تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

فتنه گران در عزل و نصب های استان البرز به کار گرفته نشوند

  • کد خبر : 229776
  • 27 خرداد 1401 - 20:26

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در بحث عزل و نصب های استان به تازگی انتصاباتی بوده چون نتیجه برای من قطعی نشده بیانی نخواهم داشت. اما نکته همیشگی آن است که همانطور رهبرمعظم انقلاب فرمودند دربه کارگیری فتنه گران و کسانی که در مسیر مقابل حرکت انقلابی مردم حرکت کرده و می کنند نباید به کار گرفت و این موضوع از اصول ما است؛ چون این موضوع هنوز برای من مسلم نشده از مساله عبور می کنم اگر به نتیجه برسیم سکوت نمی کنیم.

به گزارش کمال مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب وابستگی غذایی موجب وابستگی سیاسی نیز می شود که یکی از مصادیق استکبار ستیزی استقلال است؛ براین اساس  تقویت بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.
وی  ادامه داد:  اگر کشاورزان  کشور باورشان صادرات و قطع وابستگی باشد انجام شدنی خواهد بود؛ این قشر  می توانند برای کشور استقلال فراهم کنند چراکه کشاورزی به واسطه داشتن آب ،خاک و هوای مناسبت مهمتر از صنعت است.
آیت الله حسینی همدانی افزود: اگر به مولفه های آب و خاک بی توجه باشیم ، آرام ،آرام کشور  به بیابان تبدیل می شود  و باید جلوی بیابان شدن کشور را گرفت؛ امروز متاسفانه در مصرف در تمام بخش ها صرفه جویی نداریم بطوریکه شبکه آبرسانی معیوب است و باید اصلاح شود.
وی با اشاره به نوع کشت در مناطق کم آب گفت: درصورتی که هدر رفتن قطره ای آب جایز نیست  اما در بخشی اراضی  کشاورزی کرج با کاشت کاهو و کلم که از محصولات آب بر هستند، الگوی مصرف آب رعایت نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج افزود: صیانت از آب مهم است اما در عین حال وقتی که  کشاورزی و دامپروری نباشد امنیت غذایی از بین می رود.
وی  بیان داشت: باید صرفه جویی از تولید تا مصرف و حتی بازیافت  ادامه یابد و حفاظت از سدها صورت گیرد ، شبکه های آبرسانی اصلاح و آموزش های لازم به کشاورزان برای آبیاری داده شود؛ اهمیت موضوع آب و خاک جدی است و این مهم هرچه بیشتر باید مدنظر قرار گیرد .
وی بااشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی افزود: جهاد سازندگی ثمرات فراوانی برای مردم  کشورمان داشت و امروز احتیاج داریم این جریان احیا شود؛ تمام گروه های جهادی منسجم دریک مسیر حرکت کنند چراکه حرکت های جهادی خوبی داریم .
آیت الله حسینی همدانی یادآورشد: مباحث  کشاورزی و صرفه جویی در مصرف  آب همه به حفظ منابع طبیعی بازمی گردد، آیات قرآنی ، بیانات ائمه اطهار(ع) و روایات دینی بر حفظ منابع طبیعی تاکید دارند.
امام جمعه کرج ادامه داد: تمام انبیای الهی(ع)   به جز حضرت  ادریس در کنار فعالیت های دیگر خود به کار کشاورزی می پرداختند و براساس فرمایش حضرت  امیر مومنان(ع) هرکس آب و خاک داشته باشد و کشت نکند از رحمت خداوند به دور است.
وی گفت: اگر ملتی آب و زمین داشته باشد با سوء مدیریت از رحمت الهی دور می شود نباید فرصت ها را از دست داد چرا که اکنون در مسیر خشکسالی هستیم؛  باید از همین میزان کم منابع نیز مصرف درست داشت و کشور مقتدر کشوری است که احتیاج غذایی ندارد.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت : امروز به صورت گروهی باید زمین ها را آباد کرد و روش های جدید برای کشاورزی داشت اما منظور تراریخته نیست.
امام جمعه کرج از مسوولان خواست به هیچ وجه اجازه تغییرکاربری اراضی کشاورزی را ندهند چرا که به بهانه صنعت و سایر بهانه ها دیدیم تغییرکاربری ها چه بلایی را برسر کشورمی آورد.
جلوه های الگویی شهید چمران کم نظیراست
نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه به بیان شخصیت  شهید دکتر چمران پرداخت و افزود: دکترچمران عارفی سالک و دانشمندی متعهد بود که باید برای همه مسوولان و جوانان الگو شود.
وی تاکید کرد: چهره دکترچمران را باید برای مسوولان ترسیم کرد و امروز که تلاش دشمنان انحراف مردم از مسیر خود است باید مراقبت به خرج داد؛ الگوی شهید چمران راه صحیح را به مردم نشان داد و این شهید با وجود سختی ها طی طریق کرد و هرگز خسته نشد.
امام جمعه کرج  یادآورشد: شهید چمران هم اسلحه داشت و هم اشک بر چشم در صحنه نبرد مانند شیرغران بود و در شب اهل ناله و نجوا با حضرت حق ، اهل هجرت ومجاهدت بود و درنهایت شهید شد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: شهید چمران الگوی مقاومت و اسوه است و دیدیم که از کشور آمریکا با تمام امکانات رفاهی به جنوب لبنان و دربین مردم مستضعف حاضرشد به طوریکه علم و دانش خود را درقبال پول نفروخت بنابراین امروز عده ای مسوولان باید خود را  بااین شخصیت بزرگ  مقایسه کنند و برای رهایی کشور از مشکلات به مسوولانی مانند چمران نیاز داریم .
ضدیت با استکبار جهانی هرگز کمرنگ نمی شود
امام جمعه کرج درادامه به بحث استکبارجهانی پرداخت و بیان داشت: ضدیت با استکبار جهانی به ویژه آمریکا هرگز کم رنگ نمی شود؛ به تازگی  اشرار صهیونیستی نکاتی درخصوص ایران اسلامی و تغییر رویکردشان بیان کردند.
وی  افزود: دشمنان نظام اسلامی به ویژه صهیونیست ها  و استکبار جهانی بدانند که در میدان عمل نتیجه گفتارهای خود را خواهند دید و هرچه فریاد داریم برسرآمریکا برمی آوریم.
آیت الله حسینی همدانی درادامه به سالروز آغاز جنگ مسلحانه برعلیه نظام اسلامی که چهره واقعی منافقان را آشکار کرد ، پرداخت  و بیان داشت: تا امروز هرجا اقدامی برعلیه مردم ایران اسلامی بود منافقان یک پای ثابت بوده اند.
وی افزود: از ترور شخصیتها، دانشمندان گرفته تا مردم منافقان دست داشتند و چهره زشت آنان هرگز پاک نمی شود.
فتنه گران در عزل و نصب های استان البرز به کار گرفته نشوند
نماینده ولی فقیه دراستان البرز ادامه داد: در بحث عزل و نصب های استان به تازگی انتصاباتی بوده چون نتیجه برای من قطعی نشده بیانی نخواهم داشت.
وی افزود: اما نکته همیشگی آن است که همانطور رهبرمعظم انقلاب فرمودند دربه کارگیری فتنه گران و کسانی که در مسیر مقابل حرکت انقلابی مردم حرکت کرده و می کنند نباید به کارگرفت و این موضوع از اصول ما است؛ چون این موضوع هنوز برای من مسلم نشده از مساله عبور می کنم اگر به نتیجه برسیم سکوت نمی کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x