تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دستگیری کلاهبرداران ۵۰ میلیاردی در کرج

  • کد خبر : 229737
  • 25 خرداد 1401 - 13:07
دستگیری کلاهبرداران ۵۰ میلیاردی در کرج

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری جاعلان عنوان و کلاهبردارانی که با شیوه‌های متقلبانه اقدام به دریافت وجه نقد از مالباختگان برای واگذاری زمین در شهرستان های کرج و ساوجبلاغ می کردند، خبر داد.

به گزارش کمال مهر؛ سرهنگ محمد نادربیگی در خصوص خبر بیان داشت: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت ۲ نفر در زمینه کلاهبرداری و جعل عنوان برای واگذاری زمین در سطح استان مطلع و بررسی موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: تحقیقات اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که ۲ نفر از کلاهبرداران سابقه دار، با معرفی خود به عنوان مسئولین اداره میراث فرهنگی یکی از استان‌های غربی کشور، مالباختگان خود را با شیوه های خاص به دام انداخته و با نشان دادن مدارک جعلی، مبالغ هنگفتی را به صورت سکه و طلا برای واگذاری زمین در سطح شهرستان های کرج و ساوجبلاغ از آنها دریافت کرده و متواری می شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و در کمتر از چند روز محل اختفاء کلاهبرداران در شهرستان فردیس شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو آنها دستگیر شدند.

سرهنگ نادر بیگی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۱۰۰ برگ اسناد جعلی و ۱۵ قطعه اشیای عتیقه تقلبی که کلاهبرداران از آنها برای فریب مالباختگان استفاده می کردند، کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به ۲۰ فقره کلاهبرداری با شیوه پیش گفته، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری های صورت که از سوی این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی همه مالباختگان پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، سرهنگ نادربیگی در پایان از شهروندان درخواست کرد در حین معامله با افراد ناشناس همه موضوع را مدنظر قرار داده و اعتماد بی مورد به افراد ناشناس خودداری کنند.

پایگاه خبری پلیس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x