تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3

صدور دستور قضایی برای تخلیه پنج ساختمان ناایمن در حسن آباد کرج

  • کد خبر : 229684
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۷

رییس کل دادگستری البرز اعلام کرد: طبق بررسی های انجام شده توسط آتش نشانی و نظام مهندسی البرز مشخص شد پنج ساختمان با ۴۰ واحد مسکونی در منطقه حسن آباد کرج در وضعیت نا ایمن قرار دارند که در همین راستا دستورات قضایی لازم برای تخلیه و ایمن سازی ساختمان ها صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی افزود: در منطقه ۱۰ حسن آباد کرج پس از بررسی ها مشخص شد تعدادی از بلوک ها با توجه به تَرک های ایجاد شده در پشت ساختمان در وضعیت نا ایمن قرار دارند.
وی اضافه کرد: این ساختمان ها همگی در اراضی قولنامه ای و به صورت غیرمجاز و فاقد پروانه احداث شده اند و از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نبوده و دارای قدمتی حدود ۲۰ ساله  هستند.
فاضلی هریکندی عنوان کرد: در خصوص وضعیت نا ایمن این ساختمانها در ابتدا، شهرداری اخطار لازم را جهت تخلیه ساختمان به دلیل شرایط نا ایمن آن داده است که با بررسی های صورت گرفته توسط سازمان نظام مهندسی استان البرز نیز دستور تخلیه بابت بررسی وضعیت ساختمان داده شد.
رییس کل دادگستری استان البرز، عنوان کرد: علی رغم اخطارهای مکرر تاکنون ساختمان تخلیه نشده بود که امروز با ورود دستگاه قضایی استان و با حضور معاون دادستان کرج در محل، دستور لازم صادر شد تا به قید فوریت هلال احمر، آتش نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و پلیس جهت الزام به تخلیه ساکنان در محل مستقر شوند.
فاضلی هریکندی با بیان اینکه هم اکنون ساکنان این ۴۰ واحد در مدرسه ای در همان محل اسکان یافته اند، گفت: مقرر شده نظام مهندسی استان بررسی لازم جهت امکان مقاوم سازی و یا تخریب کامل ساختمان را انجام دهد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر نهادهای اجرایی جهت تخلیه در محل مستقر بوده و نیروی انتظامی  نیز به منظور حفاظت از اموال ساکنان در محل حضور دارد.
منطقه حسن آباد بالا با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر یکی از مناطق محروم با بافت مسکونی غیر ایمن است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x