تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3

نویسنده البرزی در گذشت

  • کد خبر : 229626
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

رستم کوشان نویسنده البرزی که قرآن کریم را به زبان نظم در آورد و بیش از ۱۷ کتاب را نوشت روز چهارشنبه در سن ۸۱ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن در گذشت.

به گزارش کمال مهر، کتاب سه جلدی ماتیان (پیش آهنگ سپاه کوروش در ماه های اخیر رونمایی شد) از جمله آثار این نویسنده البرزی است.
تالیف “قرآن مجید” به نظم که حدود ۱۶ سال پیش توسط این نویسنده به رشته تحریر درآمد ؛ مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
همچنین به نظم درآوردن تاریخ ۱۳ هزار ساله ایران در پنج جلد، من و پرواز، زمزمه های عاشقانه، درخشش انسانیت، پژواک عشق و انتقام افعی از دیگر کتاب هایی است که توسط مرحوم کوشان تالیف و منتشر شده بود.
 

 
سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت این نویسنده البرزی نوشت : خبر درگذشت یکی دیگر از فرهیختگان جامعه فرهنگی استان البرز، مرحوم مغفور، استاد کوشان، واصل شد و موجب تأسف و تألم اینجانب و خانواده بزرگ فرهنگ و هنر البرز گردید.
وی اضافه کرد: آن سعید فقید، عمر ارزشمند خود را، در راه نشر و اعتلای فرهنگ و ادبیات این سامان، مصروف داشت و با فنون زیبای شعری خویش، بر طراوت و غنای حوزه ادبیات استان، اهتمام داشت و جان تشنه ادیبان و علاقه مندان به حوزه شعر و ادب را با بیان شیرین و قریحه والای ذاتی اش سیراب می نمود و پس از عمری تلاش و تکاپو، دعوت حق را لبیک گفت و سر بر تیره تراب نهاد.
اینجانب این درگذشت و ضایعه مولمه را به خانواده محترم و داغدار ایشان و جامعه فرهیخته ی ادب دوستان البرز، تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل را از درگاه ایزد منان، مسالت می نمایم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x