تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
2

کاهش خرید مرغ به دلیل افزایش سایر هزینه ها

  • کد خبر : 229583
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج اظهار کرد: هزینه‌ های معیشت مردم به گونه‌ ای شده که کمتر به خرید مرغ روی می‌آورند و این موضوع برای واحد های صنفی نیز مشکل ساز شده است و در پرداخت حقوق و مالیات در تنگنا و سختی هستند.

کاظم حاج محمدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مرغ و تخم مرغ در حال حاضر زیر قیمت مصوب توزیع می‌شود. قیمت مرغ و تخم مرغ همیشه بر مبنای عرضه و تقاضاست و در شرایط خاص قیمت گذاری صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلو مرغ به مبلغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شده است ولی زیر این قیمت به فروش می‌رسد زیرا عرضه زیاد و تقاضا کم است.
وی ادامه داد: این قیمت با توجه به هزینه‌هایی است که تولید مرغ برای مرغداران دارد. می‌توان گفت تولید مرغ برای مرغدار با قیمت آزاد نهاده به صرفه نیست و گران تمام می‌شود.
حاج محمدی قیمت تخم مرغ را به ازای هر کیلو ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان کرد که در بازار زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج اظهار کرد: هزینه‌های معیشت مردم به گونه‌ای است که کمتر به خرید مرغ روی می‌آورند و این موضوع برای واحد های صنفی نیز مشکل ساز شده و در پرداخت حقوق و مالیات در تنگنا و سختی هستند.
حاج محمدی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی باید مرغ را از لحاظ قانونی ۱۰ درصد بالاتر از قیمت خریدخود، به فروش برسانند، گفت: مالیات و دارایی نیز بر اساس ۱۰ درصد سود برآورد می‌شود ولی مرغ فروشان نمی‌توانند این میزان را در شرایط فعلی به مبلغ فروش خود اضافه کنند و با سود پنج درصد، دو درصد و حتی زیر قیمت خرید در زمانی که تاریخ مرغ در حال اتمام باشد می‌فروشند.
وی مشکل این صنف را پرداخت مالیات غیر متناسب با سود عنوان کرد و افزود: در صنف ما مخصوصا در مورد مرغ‌های تنظیم بازاری هیچوقت امکان دریافت سود ۱۰ درصدی وجود نداشته ولی لحاظ کردن مالیات بر اساس ۱۰ درصد سود با واقعیت مطابقت ندارد و باعث فشار به این صنف می‌شود. اگر چه قول‌هایی داده شده ولی فعلا کاری انجام نشده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x