تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

اجرای عملیات تعریض آزادراه کرج-قزوین تسریع می‌شود

  • کد خبر : 229308
  • 13 آذر 1400 - 15:35
اجرای عملیات تعریض آزادراه کرج-قزوین تسریع می‌شود

عملیات تعریض آزادراه کرج- قزوین حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده از ۲۵ آبان آغاز شده است.

به گزارش کمال مهر؛ علی زندی‌فر، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه عملیات تعریض آزادراه کرج- قزوین حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده از ۲۵ آبان آغاز شده است، گفت: این پروژه با اجرای عملیات خاکی شامل روسازی و زیرسازی از ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذرآیت الله رفسنجانی به طول ۱.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

این مقام مسؤول افزود: فاز اول این پروژه به طول ۲.۵ کیلومتر از پل فردیس تا ترمینال شهید کلانتری با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و اجرای فاز دوم آن حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی نیز در حال انجام است و امید است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

زندی‌فر با اشاره به اینکه اجرای پروژه مذکور در طول هفته همزمان با عبور بار ترافیکی انجام می‌شود، افزود: پروژه تعریض آزادراه تهران-کرج از سال ۹۷ با هدف ساماندهی ترافیک در قالب سه طرح شامل پروژه گرمدره (لاین شمالی و جنوبی)، پروژه احداث زیرگذر و اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی و پروژه تعریض لاین شمالی حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا تعریف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: از زمان آغاز این طرح‌ها، پروژه تعریض گرمدره در لاین شمالی  وجنوبی بهره‌برداری شده است و پروژه احداث زیرگذر، اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی درحال انجام است.

وی با یادآوری اینکه البرز شاهراه ارتباطی ۱۴ استان بوده و بیش از ۱۸ درصد بار ترافیکی کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: تکمیل این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک و تسهیل عبورومرور کاربران جاده‌ای دارد.

انتهای پیام/ج

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x