به گزارش کمال مهر؛ مهراله رخشانیمهر، معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در کرج، میزان جمعیت دانش آموزی این مدارس را بین پنج تا ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدارس بیشترین نگرانی ما بابت تامین فضای آموزشی مناسب در مناطق محروم و صعب العبور است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت افزود: بخشی از ساماندهی این کار را از طریق اعتبارات محرومیت زدایی با مشارکت قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است و از طرفی در حال رایزنی با خیران برای حل مشکلات کلاسهای درس مدارس سنگی در مناطق عشایری هستیم.
رخشانیمهر گفت: اکنون تعداد بخاریهای نفتی مدارس به کمتر از سه درصد و مدارس نیازمند تخریب و بازسای به زیر ۲۰ درصد رسیده است ضمن آنکه مدارس خشتی و گلی دیگر در کشور وجود ندارند، اما مدارس سنگی مشکل امروز حوزه نوسازی هستند.
او افزود: هرچند که اعتبارات نوسازی مدارس افزایش یافته، اما با توجه به واقعیت جامعه در خصوص افزایش قیمتها کافی نیست لذا نیاز به افزایش سطح مشارکت مردم داریم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: رفع کمبود فضای آموزشی در استانهایی که مشکل دارند به هزینه بیشتری نیاز دارد.
رخشانیمهر با بیان این که ۳۰ درصد مدارس یا به طور کامل خیرساز و یا با مشارکت دولت و خیرین ساخته شده است، افزود: برای افزایش تعداد خیرین به فرهنگ مشارکت، همدلی و همراهی نیازمند هستیم و به همین دلیل طرح آجر به آجر طراحی شد تا همه مردم بتوانند در این راه خداپسندانه مشارکت کنند.
او به همراهی ۳۰ هزار خیرمدرسه ساز در کشور اشاره کرد و گفت: به همت خیرین و تخصیص اعتبار، میزان مدارس فرسوده کشور که سالها ۳۰ درصد بود، اکنون به ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در مهر ماه سال جاری، قریب به ۹ هزار و ۴۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد که خیرین در ساخت آنها نقش مهمی داشتند و تا پایان سال جاری نیز مجموع کلاسهای درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.
رخشانی مهر با اشاره به آثار و برکات مشارکت عمومی در امر مدرسه سازی گفت: این حرکت ارزشمند سرآغازی برای فرهنگ سازی در جامعه است؛ مدرسه سازی هدف نیست، بلکه یک وسیله برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.
او با اشاره به این که قرارگاه جهادگران مدرسهساز در سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه علاوه بر محرومیت زدایی آموزشی، فرهنگسازی هم ارائه میدهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از تلاشگران عرصههای جهادی حوزه مدرسه سازی انتظار داریم تا با ترویج زمینههای مشارکت مردم و هم افزایی در طراحی مدارس به تغییر الگوی معماری و بهینه سازی اجرای طرح هاکمک کنند.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان