تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

بیست و سومین مانور سراسری زلزله برگزار شد

  • کد خبر : 229056
  • 09 آذر 1400 - 16:23
بیست و سومین مانور سراسری زلزله برگزار شد

بیست و سومین مانور سراسری زلزله برگزار شد

به گزارش کمال مهر؛ محمد جمشیدی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: هدف از اجرای  مانور زلزله افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن و در نهایت ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم‌سازی مدارس و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به این که سرعت عمل، افزایش مهارت‌های دانش آموزان از اهداف مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است، افزود: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله به طور همزمان برگزار شد.

جمشیدی گفت: در این مانور، دانش آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله که از رادیو سراسری پخش شد، عکس العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده انجام دادند و پس از آن به فضای باز و ایمن حیاط مدرسه رفتند.

او افزود: در ادامه تیم‌های دانش آموزشی آموزش دیده (آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، اورژانس اجتماعی و…)، اطفاء حریق، چادرزنی و مداوا مصدومین  را با مهارت و سرعت کامل انجام دادند.

جمشیدی گفت: در برگزاری این مانور سراسری تلاش شد، با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه، اطلاعات جامعی به مخاطبان ارایه شود که با فراگیری آن مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/ خ

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=229056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x