تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کنفرانس «ایران پس از تحریم» ماه آینده برگزار می‌شود

  • کد خبر : 22897
  • 26 بهمن 1392 - 10:16
کنفرانس «ایران پس از تحریم» ماه آینده برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی «ایران پس از تحریم» ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری با حضور چهره‌های سرشناس انرژی جهان در تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر ، همزمان با تعلیق برخی از تحریم‌های بین‌المللی علیه صنایع نفت،گاز و پتروشیمی کشور، و همزمان با خروج نام برخی از شرکت‌های نفتی مانند شرکت ملی نفتکش، شرکت ملی نفت و ۱۴ شرکت پتروشیمی ایران از فهرست سیاه تحریم ها، نخستین کنفرانس ایران پس از تحریم ها، انرژی و محیط زیست ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.

محمد مزرعتی رئیس انجمن اقتصاد انرژی ایران در تشریح مهمترین ویژگی‌های برگزاری این کنفرانس با اشاره به سفر هیات‌های علمی و دانشگاهی در زمینه صنایع نفت و انرژی از کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس و ژاپن به تهران برای سخنرانی در این کنفرانس بین‌المللی، گفت: علاوه بر این مذاکراتی با عبدالله البدری دبیرکل اوپک نفت،محمد حسین عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز و شمیل السکروف دبیرکل اکو برای حضور در این گردهمایی انجام شده است.

این عضو هیات علمی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با تاکید بر اینکه سیاست زدایی از انرژی، اثرات تحریم بر امنیت انرژی و محیط زیست، فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و تبادل فنآوری و تکنولوژی‌های نوین از مهمترین محورهای برگزاری کنفرانس ایران پس از تحریم‌ها، انرژی و محیط زیست است، تصریح کرد: بررسی چشم انداز عرضه و تقاضای جهانی انرژی، آثار تحریم بر تراز انرژی ایران و جهان، توسعه همکاری های بین‌المللی از دیگر محورهای برگزاری این کنفرانس است.

در این گردهمایی بین‌المللی قرار است ۶ شخصیت شناخته شده صنایع انرژی آمریکا همچون رئیس سابق کنکو اوراسیا و رئیس شرکت CASCA،  مدیر خاورمیانه شرکت CSIS، و چند شخصیت دیگر درباره پیامدهای لغو تحریم‌ها بر روند توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران و تامین امنیت انرژی بازارهای جهانی نفت و گاز سخنرانی می کنند.

کنفرانس «ایران پس از تحریم ها، انرژی و محیط زیست» در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه سال جاری در مرکز اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x