تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دریاچه مصنوعی کرج، از موافقت اولیه تا بازی‌های اداری

  • کد خبر : 228858
  • 05 آذر 1400 - 15:02
دریاچه مصنوعی کرج، از موافقت اولیه تا بازی‌های اداری

لایحه احداث دریاچه مصنوعی کرج باهدف توسعه گردشگری در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسید.

به گزارش کمال مهر ،  لایحه احداث دریاچه مصنوعی کرج به عنوان بزرگ ترین دریاچه مصنوعی کشور و باهدف توسعه گردشگری و جذب پتانسیل های اقتصادی برای البرز و مرکز آن در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسید

این دریاچه بر مسیر رودخانه کرج و ‌در نزدیکی پارک چمران جانمایی شد و‌ پروژه‌ ساخت آن پس از اخذ مجوزهای لازم از ادارات مربوطه از جمله حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای آغاز شد.

باتوجه به این که آغاز این طرح در اواخر شورای چهارم کلید خورد بنابراین نگرانی ها بر سر توقف طرح بعد از شورای چهارم و انسداد مسیر تزریق بودجه به آن بالا گرفت تا جایی که مسئولان وقت، زمان افتتاح این دریاچه را نوروز ۹۶ یعنی پیش از آغاز فعالیت شورای پنجم، اعلام کردند.

اما آنچه مسلم است این افتتاحیه زود هنگام در حد شعارهای توخالی مسئولان در یادها درگذشت و در گذشته باقی ماند، جالب تر آن که مدتی بعد طرح احداث دریاچه متوقف شد اما نه به خاطر کمبود بودجه.

همانطور که پیش تر هم گفته شد احداث دریاچه مصنوعی بر سر مسیر رودخانه کرج مستلزم اخذ مجوز از بعضی سازمان ها مانند شرکت آب‌منطقه‌ای بود، این شرکت که در ابتدا با کارشناسی های انجام گرفته با اجرای طرح موافقت کرده بود، پس از مدتی با این توضیح که محل دریاچه مصنوعی کرج در مسیر سیل دویست ساله قرار دارد، مانع از ادامه طرح شد.

پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در این باره گفت: طرح دریاچه مصنوعی کرج از سال نود و یک آغاز شد.

او افزود: وقتی دیواره سازی رودخانه کرج انجام شد، شرکت آب منطقه ای ادعا کرد که دریاچه در مسیر سیل دویست ساله قرار دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: هربار که از مسئولان پرسیدیم که چرا قبلا به طرح مجوز داده شده است پاسخی دریافت نمی کنیم.

او افزود: از آن جا که شورای ششم برای احداث دریاچه همت دارد، قبول کردند که دیوار ضلع شرقی دریاچه تخریب شود و بودجه خوبی در سال آینده برای آن دریافت می کنیم و بنابراین دریاچه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x