تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
3

فرصت برای توزیع واکسن داخلی کم بود

  • کد خبر : 228738
  • 04 آذر 1400 - 10:31
فرصت برای توزیع واکسن داخلی کم بود

عین اللهی گفت: وقت و فرصت برای دسترسی همه مردم به واکسن داخلی کم بود.

به گزارش کمال مهر ، صبح امروز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موسسه رازی بازدید کرد و قرار است در پایان این بازدید پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس را برای ارجاع به وزارتخانه دریافت کند.

عین اللهی در این بازدید گفت: ما خیلی تلاش کردیم که همه مردم واکسن داخلی را دریافت کنند اما وقت و فرصت برای این کار کم‌بود.

او افزود: از دانشمندان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کمال تشکر را داریم زیرا تمامی پژوهش ها و‌تحقیقات شان به ثمر رسید.

وزیر بهداشت گفت: اعتقاد وزارت بهداشت به واکسن داخلی بسیار بالا است چون در تمامی مراحل نظارت ها از طرف وزارت خانه و محققان داخلی انجام می شود.

او افزود: هیچ گونه مرزی بین وزارت خانه ها در دولت سیزدهم وجود ندارد و ما خوشحالیم که وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقاتی و پژوهشی دارد که از ظرفیت دانشمندان آن می توانیم استفاده کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ساخت واکسن ایرانی رازی تلاش شبانه روزی زیادی انجام شده است.

او با بیان اینکه حضور نمایندگان در این مراسم نشان از اهمیت تولید داخل برای این عزیزان است، افزود: شعار دولت جدید شعار “ما می‌توانیم” است و در بسیاری از کار‌ها با مدد و کمک مجلس می‌توانیم موفق شویم.

عین‌اللهی با بیان این که کرونا فاجعه‌ای ملی و جهانی بود، با اشاره به ابعاد پیک پنجم کرونا در کشور، گفت: در روز‌هایی از پیک پنجم کرونا روزانه ۵۰ هزار مبتلا، ۱۵ هزار بستری و ۸۰۰۰ هزار مریض بدحال در آی سی یو داشتیم و مرگ و میر کرونایی در این پیک به ۷۰۰ نفر رسید.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x