تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پاسخ شهردار به تذکرات شورای شهر مناسب نیست

  • کد خبر : 228577
  • 03 آذر 1400 - 9:47
پاسخ شهردار به تذکرات شورای شهر مناسب نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج تصریح کرد: هر جا تشخیص بدهم موضوعی به مسائل شهر مربوط و با منافع شهروندان مرتبط است سکوت نکرده و مطلب را بدون هیچ گونه مماشاتی مطرح می کنم.

به گزارش کمال مهر ،حجت الاسلام علیرضا سعیدی، عضو شورای شهر کرج، در نطق بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر کرج، گفت: هیچ کس نمی تواند من را درباره مسائل مربوط به منافع شهر و شهروندان ساکت کند.

وی در ادامه به مصوبه جلسه قبل شورای شهر کرج مبنی بر تفویض تمامی اختیارات به شهردار اشاره کرد و افزود: در جلسه گذشته تمامی مسؤولیت‌های مدیریت شهری بدون کم و کاست و بدون سقف به شهردار واگذار شد که ناشی از اعتماد ما به شهردار و تصمیم و حکم وزیر کشور بوده است.

سعیدی با اشاره به اینکه بر این اساس به شهردار هشدار می‌دهیم که از این پس همه مسؤولیت‌های اجرایی به عهده شما و تیم شماست، تصریح کرد: طبق این تفویض، همه اختیارات از جمله عزل و نصب مدیران با شهردار بوده و ما به عنوان اعضای شورا هیچ دخالتی در این امور نداشته و نخواهیم داشت.

نتوانستیم شرایط خدمت نخبگان را فراهم کنیم

سعیدی در بخش دیگری از گفته‌های خود به عذرخواهی از جامعه نخبگانی کرج پرداخت و علت آن را خاموش شدن بارقه امیدی عنوان کرد که پس از روی کار آمدن شورای ششم با داعیه و تظاهر انقلابی گری بیش از ادوار پیشین در دل آنها روشن شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم شرایطی را فراهم کنیم که این افراد بتوانند به شهر و کشور خدمت کنند.

رفتار نامعقول شهرداری با تذکرات شورا

وی، همچنین از رفتار نامعقول و غیرمنطقی شهرداری با خواست و پرسش‌های اعضای شورای شهر به شدت انتقاد کرد و افزود: اینگونه واکنش‌ها جز ضایع کردن مدیریت شهری تنیجه ای در بر نخواهد داشت.

سعیدی، با طرح نمونه هایی از موضوعاتی که در شورا طرح شده و به نتایج نامناسبی رسیده است، اظهار کرد: رسیدگی به موضوع سرقت در سازمان مدیریت پسماند، ساماندهی نیروی انسانی، فیش‌های حقوقی نجومی، نظام عادلانه توزیع منابع از جمله درخواست‌های بنده بوده است.

وی تصریح کرد: برای مثال در بحث بازپس گیری اموال شهرداری از جمله خودروها از برخی مدیران و دستگاه‌ها، یکی از واکنش‌های انجام گرفته توسط شهرداری بازپس گیری خودرو از مدیرانی بوده است که به کار مشغول بوده و در حال استفاده شایسته از ماشین بوده اند. یا در یک نمونه خودروی ستاد اقامه نماز بازپس گیری شده است که این اقدامات جای سوال دارد!

سعیدی اظهار کرد: انتظار داریم شهرداری گزارشی از خروجی اقدامات خود در این زمینه ارائه دهد و اعلام کند که تاکنون چه خودروهایی از چه افرادی بازپس گیری شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، در بحث درخواست شورا برای ارائه نظام عادلانه توزیع منابع و شیوه اختصاص رپرتاژ به رسانه ها، گفت: متاسفانه این درخواست موجبات آزار اصحاب رسانه را فراهم کرده در حالیکه خواست ما توزیع عادلانه منابع بوده است. ما می خواهیم بدانیم چه کسانی از این منابع بهره مند و چه کسانی متضرر شده اند و علت این تفاوت ها چیست.

جایگاه اصحاب رسانه در شورا نیازمند بازنگری است

این مقام مسؤول، در ادامه این مباحث بر عدم تکریم اصحاب رسانه در جلسات شورای شهر نیز اشاره کرد و افزود: باید روشن کنیم که اصحاب رسانه برای ما اهمیت دارند یا خیر. چرا جایگاه استقرار خبرنگاران در شورا مناسب نیست و ساماندهی شایسته ای نسبت به حضور این افراد صورت نمی گیرد؟

عضو شورای شهر کرج، اذعان کرد: کسانی که از بیت المال سهمی برده اند بدانند که بازپس گیری اموال کفایت نکرده و باید اجرت المثل این اموال نیز پرداخت شود.

سعیدی، به اهمیت موضوع وصول مطالبات شهرداری نیز پرداخت و تاکید کرد: تنها یک مورد از مطالبات شهرداری رقم ۳۲۰ میلیارد تومان است که متاسفانه کسی آن را دنبال نمی کند.

وی بیان کرد: علت این امر چیست و چرا به خواست و انتظارات اعضای شورا پاسخ داده نمی شود؟ در یک مورد پاسخ تذکرات بنده به شهردار دو ماه بعد پاسخ داده شد که این موضوعات جای رسیدگی و توجه دارد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x