تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

۱۶۰ برند البرزی دست اشتغال کشور را گرفت

  • کد خبر : 228426
  • 01 آذر 1400 - 15:14
۱۶۰ برند البرزی دست اشتغال کشور را گرفت

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: ۱۶۰ برند ملی در قالب ۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در البرز فعالیت دارند.

به گزارش کمال مهر ،پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی البرز در نشست هم اندیشی استاندار با فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در البرز، گفت: در بیش از ۴هزار واحد مختلف صنعتی در البرز در قالب اشتغال زایی از ۵۰ نفر پرسنل تا بیش از ۱۰ هزار نیروی کار در فضای تولید و کارخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: با توجه به اینکه البرز را به عنوان استان صنعتی در کشور می‌شناسند، فعالان اقتصادی این استان در حوزه صنایع مختلف فعالیت دارند که با توجه به محدودیت فضایی تنها بخشی از تولیدات آنها مشتمل بر محصولات صادرات محور به منظور بازدید هیات‌های تجاری خارجی در نمایشگاه توانمندی‌های اتاق بازرگانی البرز به نمایش گذاشته شده است.

رضایی گفت: در حوزه صنایع مختلف از جمله دارویی، غذایی، قطعات خودرو، مواد معدنی و به ویژه بخش کشاورزی، تولیدکنندگان و صنعتگران البرزی آمارهای بسیار خوبی را به ثبت رسانده اند.

او با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای دریافتی در زمینه تولیدات کشاورزی بیش از ۲۰ هزار کانتینر صادرات سبزی و صیفی از البرز انجام شده است، افزود: در این چرخه تمامی مراحل از تهیه زمین تا کاشت و برداشت محصول، لجستیک و حمل و نقل آن و ارائه محصولات در بازارهای هدف از جمله حوزه خلیج فارس توسط خود فعالان اقتصادی این عرصه انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: برای قرارگیری استان البرز در مسیر توسعه صادرات یا عمل به شعار سال بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، به یقین اتاق بازرگانی نیز در این مسیر خواهد کرد.

او افزود: اگر بخش خصوصی بخواهد در این مسیر موفق عمل کند به یقین چند معضل سد راه آن است که در این مورد نیاز به رایزنی‌های نمایندگان دولت در استان‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این مورد است تا بتوانیم با موفقیت از مسیر فوق عبور کنیم.

رضایی با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت ها برای توسعه صادرات استان البرز، گفت: مشکل تامین زیرساخت ها از جمله برق و گاز یکی از مهمترین مسائلی است که واحدهای صنعتی استان با آن مواجه هستند.

او افزود: در تابستان امسال صنایع البرز با مشکل برق مواجه شده و واحدهای تولیدی با توجه به خاموشی های مدت دار و چند ساعتی نتوانستند که تولید مناسب را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: استاندار وقت البرز در زمان اعمال خاموشی‌ها در صنعت پیگیری‌های لازم را برای رفع این معضل انجام دادند اما زیرساخت های موجود در حوزه برق پاسخگوی ۴ هزار واحد صنعتی استان نیست.

او افزود: اکنون فصل زمستان در راه است و مسئله گاز از دیگر مشکلات پیش روی صنایع کشور از جمله البرز است.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x