تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

اجرا ۳۰ برنامه با موضوع اعتیاد در مدارس البرز

  • کد خبر : 228117
  • 27 آبان 1400 - 20:47
اجرا ۳۰ برنامه با موضوع اعتیاد در مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۳۰ برنامه با موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی دربستر شبکه شاد و حضوری مدارس این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در حال اجرا است.

به گزارش کمال مهر ،سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان بهترین سفیران برای اطلاع رسانی به خانواده های خود در زمینه پیامدهای منفی اعتیاد و آسیب های اجتماعی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: این برنامه ها در قالب طرح  نماد (نظام مراقبتی دانش آموزان)، نوجوان  سالم و یاریگران زندگی سازماندهی شده است تا دانش آموزان مهارت « نه گفتن» را در مقابل رفتارهای پرخطر بیاموزند.

او با اشاره به این که ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه هر سال به عنوان هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی نامگذاری شده است، گفت: در این برنامه ها دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به همراه اولیای خود در بستر شاد حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه در مقابل اعتیاد و آسیب های اجتماعی آموزش ببینند.

قاسمی افزود: به منظورآشنایی دانش آموزان، اقدام های آموزشی و تبیینی با موضوع اعتیاد، سوء مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نیز با  محوریت انسان سالم در طول سال تحصیلی در مدارس استان اجرا می شود.

او گفت: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس البرز با محوریت آموزشی،تربیتی و مهارتی و با همکاری کارشناسان و مسوولان دادگستری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان در دستور کار قرار دارد.

قاسمی افزود: شعار سال ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با مواد مخدر (یاریگران زندگی- مشارکت اجتماعی – پیشگیری از اعتیاد) است، این انتظار وجود دارد فعالان آموزش و پرورش استان با در نظر گرفتن شعار ستاد و با محوریت خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی را در دوره شیوع ویروس کرونا بیشتر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=228117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x