تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار گرفت

  • کد خبر : 227971
  • 26 آبان 1400 - 10:00
هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: استقرار پدیده وارونگی و پایداری هوا در این استان سبب ماندگاری هوای ناسالم و قرار گرفتن در وضعیت اضطرار شده است.

به گزارش کمال مهر ، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای این استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در ایستگاه فرهنگسرای کرج ۱۶۲ و در ایستگاه متروی کرج ۱۶۹ گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز  افزود:  همچنین شاخص آلودگی در شهرستان اشتهارد نیز ۱۳۱ بوده که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه است.

او با بیان این که ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در دیگر شهرستان‌های استان با مشکلات راهبری روبرو است، گفت: تا روز‌های آتی این مشکل برطرف خواهد شد.

حکیمی از جمله توصیه‌های عمومی که باید از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری دانست.

او همچنین به وظایف نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: همچنین شهرداری‌ها از انجام تمام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود؛ مانند ساخت و ساز‌های شهری، طرح های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه‌های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه‌های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده‌های نفتی و امثال آن دارای وظایفی  هستند.

انتهای پیام /ر. ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x