تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

راه‌اندازی سامانه برق خورشیدی در مدرسه ای به نام «مریم میرزاخانی»

  • کد خبر : 227876
  • 23 آبان 1400 - 14:26
راه‌اندازی سامانه برق خورشیدی در مدرسه ای به نام «مریم میرزاخانی»

پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت در مدرسه دخترانه مریم میرزاخانی واقع در یک منطقه روستایی سامانه برق خورشیدی نصب کردند.

به گزارش کمال مهر ،به همت پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت شهرستان فردیس، سامانه برق خورشیدی برای مدرسه دخترانه استاد مریم میرزاخانی در روستای کولگان از شهرستان رودبار جنوب استان کرمان طراحی و در مهرماه سال  جاری نصب و راه اندازی شد.

طرح مطالعه بهره برداری از انرژی خورشیدی و طراحی و نظارت بر اجرای سامانه برق خورشیدی در مدرسه استاد مریم میرزاخانی توسط  مهرداد عدل و با همکاری فرهاد براتی از اعضای هیات علمی پژوهشکده انرژی در پژوهشگاه  مواد و انرژی طراحی و به بهره برداری رسید،

این طرح  از سوی احمدرضا نیاورانی نماینده گروه مدرسه سازی نهال اندیشه، درمهرماه سال ۹۹ و در چارچوب یک طرح پژوهشی به پژوهشگاه مواد و انرژی واگذار شد.

دکتر عدل مجری این طرح پژوهشی در این خصوص، به خبرنگار فارس گفت: با درنظر گرفتن جوانب گوناگون فنی و اقتصادی، بهره برداری از برق پنل‌های خورشیدی فتوولتائی بصورت جریان مستقیم،  با کمک باتری‌های ذخیره ساز و دستگاه کنترل شارژ به همراه چراغ های دیود نورافشان (LED) برای فراهم سازی روشنایی فضاهای مدرسه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از تهیه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای این سامانه، نصب و راه اندازی برق خورشیدی در مدرسه دخترانه استاد مریم میرزاخانی و همچنین کتابخانه مهندس گلنوش زنگنه در مهرماه سال جاری به پایان رسید.

این پژوهشگر ادامه داد: در این سامانه از سه دستگاه پنل خورشیدی به ظرفیت مجموع ۹۶۰ وات، یک دستگاه کنترل شارژ خورشیدی، باتری ۲۴ ولتی و ۲۱ شعله چراغ برق مستقیم هریک به توان نامی ۱۸وات و شدت نورافشانی ۲۲۰۰ لومن بهره گیری شده است.

وی گفت: سامانه روشنایی فضاهای داخلی مدرسه با بهره‌گیری از چراغ‌های دیود نوری (LED) پربازده و مبتنی بر برق مستقیم با کمک پنل های برق خورشیدی، طراحی و تجهیز شد.‌

انتهای پیام/ج/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x