تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت ملزم به اجرای حکم دیوان است

  • کد خبر : 227831
  • 22 آبان 1400 - 12:32
فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت ملزم به اجرای حکم دیوان است

فرماندار فردیس گفت: حکم دیوان عدالت اداری در خصوص ۶ عضوی که به شوراهای فردیس و مشکین دشت بازگشتند، موقتی است و فرمانداری به عنوان نماینده دولت فقط مسوولیت اجرای این حکم را داشته است.

به گزراش کمال مهر ، ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، در خصوص روند انتخابات تا بازگشت ۶ عضو شورای اسلامی شهرهای مشکین دشت و فردیس، اظهار کرد: پس از انتخابات بر اساس وظیفه قانونی و شمارش آراء، اطلاعیه انتخاب شورا ها را اعلام کردیم و اسامی ۹ نفر به عنوان اعضای شورای فردیس، ۷ نفر به عنوان اعضای مشکین دشت و  ۵ نفر به عنوان عضو علی البدل برای هر کدام از شوراهای این دو شهر  اعلام شد.

وی افزود: پس از انتخابات شایعاتی در مورد خرید و فروش رای در خارج از شعب اخذ رای و خیابان‌های اطراف  وجود داشت که مورد بررسی قرار گرفت. اما‌ هیچ مورد شکایتی در  خصوص نحوه برگزاری و عوامل برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای از سوی مردم و نهادهای نظارتی  نداشتیم.

فرماندار فردیس با اشاره به بررسی شکایات توسط هیات های  اجرایی و نظارت در شهرستان و هیات نظارت استان،  اضافه کرد: پس از ارسال  پرونده‌ها به هیات های نظارت شهرستان، استان و کشور، آرای ۳ نفر از نمایندگان شورای فردیس و ۳ نفر از نمایندگان شورای مشکین دشت از سوی هیات نظارت مرکزی  باطل اعلام شد.‌

وی با اشاره به اینکه فرمانداری ملزم به اجرای نظر هیات نظارت مرکزی است؛ گفت: در این راستا و به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی امنیتی نشست شورای تامین شهرستان تشکیل و تذکراتی به افرادی که قرار بود طبق نظر هیات نظارت مرکزی از لیست شورا خارج شوند، داده شد؛ مبنی بر اینکه  به رعایت موارد قانونی  توجه داشته باشند و کار را از مجرای قانونی که شکایت در دیوان عدالت اداری است، پیگیری کنند.

اینانلو ادامه داد:  این افراد مسیر شکایت را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کردند و دیوان پس از بررسی‌ها در ۱۶ آبانماه  دستور موقت  توقف آرای باطل شده این نمایندگان  در شوراهای فردیس و مشکین دشت  را به فرمانداری ابلاغ کرد. با توجه به اینکه  فرمانداری ملزم‌ به اجرای رای دیوان است، اجرای این رای با تمهیدات لازم و در آرامش کامل  انجام شد.

وی با بیان اینکه ۶ عضو خارج شده از شواهای فردیس و مشکین دشت با حکم موقت دیوان عدالت اداری به شورا بازگشتند؛ در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نظر دیوان تغییر کند یاخیر؟ گفت: نمی‌دانم؛ مستندات را ندیده ام که در خصوص احتمال تغییر نظر دیوان نظر بدهم. اما این رای موقت است و توسط دیوان دوباره بررسی می‌شود.

فرماندار فردیس با اشاره به اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت ملزم به اجرای حکم دیوان است، بیان کرد: در این راستا نشستی برگزار شد و در هر دو شورای مشکین دشت و فردیس ۳ نفری که باید طبق نظر دیوان خارج می‌شدند، محترمانه رای دیوان را پذیرفتند و فعلا ۳ نفری که در لیست اولیه انتخاب بودند و رای آنها توسط هیات نظارت مرکزی باطل اعلام شده بود؛ وارد شورا شدند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x