تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

هشدار پلیس فتا در مورد اپلیکیشن های جعلی در فضای مجازی

  • کد خبر : 227669
  • 19 آبان 1400 - 17:12
هشدار پلیس فتا در مورد اپلیکیشن های جعلی در فضای مجازی

هشدار پلیس فتا در مورد اپلیکیشن های جعلی در فضای مجازی

به گزارش کمال مهر ،سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرزگفت: مجرمان سایبری با اهداف خاص خود اقدام به طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران به بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز افزود: این اقدام مجرمان سایبری زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان را فراهم می‌سازد.

جلیلیان گفت: با رصد کارشناسان پلیس فتا و گزارش‌های متعدد دریافتی از کاربران، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضایی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن‌های جعلی از اپ استور‌های خارجی ادامه دارد.

او افزود: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی از طریق مارکت‌های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: کاربران همچنین سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را باید به همین طریق دریافت و از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که غالبا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

جلیلیان افزود: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x