تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

خطر موج جدید کرونا با سویه جدید «کرونا پلاس»

  • کد خبر : 227653
  • 19 آبان 1400 - 13:31
خطر موج جدید کرونا با سویه جدید «کرونا پلاس»

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به شیوع سویه جدید و خطرناک کرونا در جهان، گفت: کرونا پلاس طی چند ماه گذشته در دنیا مطرح شده است که خطرناک‌تر از دیگر سویه‌ها است و باید نسبت به اصول بهداشتی دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

به گزارش کمال مهر ،مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز،با بیان اینکه سویه جدید کرونا دلتا پلاس از چندماه گذشته در دنیا مطرح شده است، اظهار کرد: این ویروس جهش های زیادی  داشته که برخی جهش های عمده موجب خطرناک تر شدن ویروس می‌شود که دلتا پلاس از جهش های خطرناک تر کروناست که شیوع بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود  دلتاپلاس نشان می‌دهد که  ویروس همچنان  فعال است، افزود: هرچقدر  ویروس جهش داشته باشد،  راه مقابله با آن تغییر نکرده و همان  استفاده از ماسک، رعایت  شیوه نامه های بهداشتی و  تزریق واکسن است که رعایت همه این موارد در کنارهم  می تواند ویروس را  کنترل کند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد ویروس کرونا  به راحتی ریشه کن نمی‌شود؛ ایمن سازی از طریق واکسن موثر ترین راه مقابله است؛ ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم با عدم حضور در تجمعات غیر ضروری، خودمان را از گزند بیماری کرونا  محفوظ کنیم.

وی در ادامه در خصوص احتمال خطر افزایش شیوع کرونا در نتیجه بازگشایی  مدارس، گفت: به دلیل پایش روزانه و هفتگی بیماری کرونا در کشور و بررسی شرایط به صورت هفتگی در ستاد کرونا، اگر احساس شود که ادامه روند بازگشایی مدارس ممکن است  سلامتی دانش آموزان را تهدید کند،  تصمیمات جدیدی  در این خصوص اتخاذ می‌شود.

بابایی وضعیت کرونایی البرز را  پایدار ارزیابی کرد و یادآور شد: پایدار بودن وضعیت در البرز به معنی نبودن ویروس نیست؛ در حال حاضر روزانه حدود ۱۳۰۰-۴۰۰ نفر به دلیل شک به ابتلا به کرونا  به صورت  سرپایی به مراکز درمانی  مراجعه می کنند.‌هنوز هم بیش از ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان و بیش از ۱۰۰ نفر در بخش های ویژه بستری هستند.

وی افزود: با توجه به استقبال از واکسیناسیون، در مراکز مربوطه در استان تجمع و صف نیست و کسانی که واکسینه نشده‌اند هنوز هم می‌توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز علام این خبر که حدود یک هفته است که در استان البرز  تزریق دُز سوم واکسن برای عموم آغاز شده است، افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه ای و صعب العلاج، مشاغل پربرخورد با افراد مبتلا، می‌توانند برای تزریق دُز سوم واکسن به مراکز مربوطه  مراجعه کنند و اگر ۴ ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد می‌توانند به راحتی واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x