تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

از شایعه تا واقعیت| روایت کوچه دو سر بن بست در مشکین دشت

  • کد خبر : 227616
  • 18 آبان 1400 - 16:30
از شایعه تا واقعیت| روایت کوچه دو سر بن بست در مشکین دشت

نام کوچه به طور طبیعی تصور حداقل یک معبر را در ذهن ایجاد می کند، اما در مشکین دشت مالکان املاک خیابان عطار اتفاقی نادر را رقم زدند و کوچه دو سر بن بست را ایجاد کردند. رئیس شورای مشکین دشت در این خصوص توضیح می دهد.

به گزارش کمال مهر ، داوود اسد پناه، رئیس شورای  اسلامی شهر مشکین دشت، در خصوص کوچه دو سر بن بست در مشکین دشت، اظهار کرد:  این کوچه در خیابان عطار احداث شده است. خیابان عطار در مشکین دشت پیش از سال ۶۰ باغ بزرگی بوده که پس از آن به ۴۸ قطعه باغ کوچکتر  تفکیک و خیابان عطار از آن قطعات جدا شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه خیابان عطار از اسناد قطعات فوق کسر شده و معبر عمومی است؛ در اسناد ثبتی  این قطعات، به اشتباه خیابان اختصاصی درج شده و  مالکان با این تصور که این خیابان اختصاصی و مربوط به خودشان است در سال های گذشته  یک گِیت( دروازه) در ابتدای خیابان گذاشتند.‌

رئیس شورای مشکین دشت توضیح داد:  با توجه به اینکه  توسعه شهری به این منطقه رسیده  است، در خیابان عطار  کوچه ای بن بست با  حدود ۱۲ ساختمان ۱۰ واحدی احداث شده که  مجموعا ۱۲۰ واحد مسکونی است و تنها دسترسی  این کوچه از خیابان عطار است. اما مالکان باغ های خیابان عطار به تصور اختصاصی بودن خیابان، به صورت خودجوش در ورودی کوچه احداثی دیوار کشیدند و چون کوچه از یک طرف بن بست بوده، حالا در دو سر بن بست شده است.

وی افزود: در حال حاضر  چند قطعه زمین خالی موجود در کوچه،  تنها راه دسترسی ساکنان است که مالکان این  زمین‌ها هم جواز گرفتند و به زودی شروع به ساخت می‌کنند که اگر این زمین‌ها ساخته شود، دیگر راهی برای اهالی کوچه دوسر بن بست وجود ندارد.

اسد پناه با اشاره به  اقداماتی که در خصوص رفع این مشکل انجام شده است؛ بیان کرد:  این موضوع  از اداره ثبت اسناد و املاک پیگیری شد که چرا در اسناد املاک خیابان عطار  که در طرح تفصیلی مشکین دشت معبر عمومی است؛ کلمه اختصاصی درج شده و این تصور برای مردم  ایجاد شده که این خیابان اختصاصی است؛ اداره ثبت اسناد نیز، اشتباه  در درج کلمه اختصاصی در اسناد فوق  را پذیرفته است.

وی افزود: موضوع فوق  از اداره حقوقی قوه قضائیه استعلام شد و اعتراض به اسناد صادر شده توسط اداره ثبت اسناد و املاک به  هیات نظارت قوه قضائیه ارائه شد تا موضوع  رسیدگی و برای اصلاح اسناد اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت با یادآوری اینکه  اقدام به هر گونه احداث در داخل شهر باید با مجوز شهرداری باشد، گفت: پرونده  احداث دیوار توسط اهالی خیابان عطار در ورودی کوچه بن بست، در کمیته ماده ۱۰۰ شهرداری مشکین دشت  مطرح و رسیدگی شد. با توجه به اینکه این دیوار مجوز احداث ندارد، در کمیسیون ماده ۱۰۰ رای تخریب آن صادر شد که به محض ابلاغ،  با رای دادگاه و حکم دادستان، دیوار مذکور به صورت قانونی تخریب می‌شود.

گفتنی است در روزهای اخیر با طرح موضوع کوچه دو سر بن بست توسط رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت در رسانه‌ها، ویدیوی تقطیع شده آن در فضای مجازی منتشر و سوژه رسانه‌ها شد.  البته در فیلمی که منتشر شده رئیس شورا از زمین های خالی در کوچه حرفی نمی‌زند و می‌گوید که اهالی از دیوار تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ج/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x