تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

انتقاد مدیرکل ایثارگران البرز از عدم تکریم جامعه هدف در ادارات

  • کد خبر : 227524
  • 17 آبان 1400 - 14:30
انتقاد مدیرکل ایثارگران البرز از عدم تکریم جامعه هدف در ادارات

مدیرکل بنیاشهید و ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه سیستم اداری آن‌چنان که باید نسبت به تکریم ایثارگران اقدام نمی‌کند، گفت: بنیاد با دستگاه‌های نظارتی جلساتی را برگزار و تأکیدات لازم را انجام داده است، قطعاً تخلفات و کم‌کاری‌ها رصد و گزارش می‌شود.

به گزارش کمال مهر ،سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، در نشست مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، هدف از برگزاری جلسه را رفع مشکلات جامعه معظم ایثارگری و رفع چالش‌ها و موانع قوانین ایثارگری دانست و گفت: وظایف و تکالیفی بر عهده مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرای است که باید پیگیری و اجرایی شود، امروز چیزی خارج از قانون و ضوابط از دستگاه‌ها خواسته نمی‌شود.

این مقام مسؤول افزود: سیستم اداری آن‌چنان که باید نسبت به تکریم ایثارگران اقدام نمی‌کند، امنیت، آرامش و هر آنچه ما امروز به‌عنوان ارزش‌داریم محصول ایثارگری ایثارگران است و امروز این قشر معظم هیچ مطالبه‌ای ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه بابیان اینکه توجه برخی از مدیران به جامعه ایثارگری از سر ترحم و یا رفع تکلیف است، خاطرنشان کرد: بنیاد با دستگاه‌های نظارتی جلساتی را برگزار و تأکیدات لازم را انجام داده است، قطعاً تخلفات و کم‌کاری‌ها رصد و گزارش می‌شود. نظام متعلق به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است، برخی اوقات مشکلات و محدودیت‌هایی وجود دارد که کاری از دست مدیر برنمی‌آید اما اگر خدایی ناکرده کارشکنی صورت بگیرد به‌طور قطع پیگیری خواهد شد.

رستمیان به جایگاه مشاورین ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: جایگاه مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی یک جایگاه ویژه است که باید پیگیر مشکلات ایثارگران در دستگاه خود باشند، هر دستگاهی در هر ساعتی از شبانه‌روز جلسه با ایثارگران برگزار کند بنیاد در آن جلسه حضور پیداکرده و چهره به چهره با این عزیزان دیدار و مشکلات را برسی خواهد کرد.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز ادامه داد: مدیران عمدتاً از جامعه معظم ایثارگری هستند که همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند، ما نیز پیگیری می‌کنیم تا جایگاه مشاورین ایثارگران پر رنگ‌تر از گذشته باشد، شما هم باید با جدیت بیشتری پیگیر مشکلات باشید و مشکلات را به بنیاد و مدیران منعکس کنید. خدماتی که به جامعه معظم ایثارگری داده می‌شود طبق آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانینی که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و هیچ انتظاری خارج از قانون از هیچ دستگاهی نداریم.

تخصیص ۲۰ درصدی بودجه ادارات برای ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در بخش دیگر بابیان اینکه ۲۰ درصد از بودجه فرهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با بحث ایثار و شهادت است، گفت: این مصوبه مجلس است که در تبصره بودجه هرسال وجود دارد و در بودجه ۱۴۰۱ نیز آمده است.

وی به بحث تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و تصریح کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران امروز دغدغه همه است، تمامی هماهنگی‌ها صورت گرفته و ضرورت داد تا ایثارگران سریعاً تبدیل وضعیت شوند، اگر دستگاهی در این خصوص اقدام نکرد سریع به بنیاد اعلام تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری در جریان کار هستند و موضوع را مرتفع خواهند کرد.

رستمیان در پایان تأکید کرد: تمامی مشکلات را بنیاد رصد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند،  از مشاورین ایثارگران خواهشمندیم  ارتباط خود را با بنیاد افزایش دهند، باید سعی شود در چارچوب قانون به همراه تکریم و احترام مشکلات رفع شود، ما متولی ایثارگران هستیم و باید پیگیر مشکلات این عزیزان باشیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x