تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

انتقاد معاون فرمانداری فردیس از عملکرد ادارات

  • کد خبر : 227523
  • 17 آبان 1400 - 13:30
انتقاد معاون فرمانداری فردیس از عملکرد ادارات

شهرستان فردیس در حوزه اشتغالزایی عملکرد مطلوبی نداشته و از ابتدای سال تا کنون حدود یک سوم از تعهدات اشتغال را تحقق بخشیده است. کم توجهی دستگاه ها به حوزه اشتغال مورد گلایه معاون فرماندار فردیس قرا گرفت و خواستار جدیت ادارات در حوزه اشتغال و استفاده از تمام ظرفیت های موجود را از دستگاه‌های متولی خواستار شد.

به گزارش کمال مهر ،بهزاد پرویزی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری فردیس، در نشست کارگروه اشتغال شهرستان فردیس که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین  اولویت کشور موضوع تنظیم بازار و اشتغال است، افزود: با توجه به ثبت آمار اشتغالزایی برای ۸۲۵ نفر در سامانه رصد از ۳ هزار و ۵۴۸ نفر تعهد امسال، متاسفانه باید گفت، عملکرد شهرستان در حوزه اشتغال ضعیف است و در ۸ ماهه گذشته کمتر از یک سوم تعهد اشتغال ثبت شده است.‌

وی بر لزوم هماهنگی و توجه بیشتر ادارات در حوزه اشتغال به عنوان یکی از اساسی ترین چالش‌های کشور تاکید و خاطر نشان کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تولید و اشتغال است ودستگاه‌ها در این حوزه مسؤولیت سنگینی دارند. ادارات شهرستان فردیس باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استفاده کنند.

معاون فرماندار فردیس ضمن گله مندی از کم توجهی ادارات به موضوع اشتغال و عملکرد ضعیف شهرستان در این حوزه، گفت: همه دستگاه‌ها موظفند  با جدیت موضوع اشتغالزایی را پیگیری کنند و در جلسه کارگروه اشتغال که در هفته آتی برگزار خواهد شد نتیجه را به فرمانداری ارائه کنند؛ همچنین دستگاه ها باید مشکلات و موانع موجود در مسیر اشتغالزایی را به فرمانداری اعلام و در کارگروه مطرح کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: ادارات صمت، جهاد، میراث فرهنگی  و ارشاد اسلامی در مشاغل خانگی سهمیه دارند که این سهمیه شناور است و در صورتیکه استفاده نشود به شهرستان های دیگر ارجاع می شود.

در ادامه برخی دستگاه ها و نهادها مشکلاتی در حوزه اشتغال مطرح کردند؛

تامین ضمانت مهمترین مانع برای دریافت تسهیلات توسط مددجویان بهزیستی

احمد محمدزاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس، گفت: ایجاد اشتغال در بهزیستی از طریق پرداخت تسهیلات به مددجویان انجام می‌شود؛ از ابتدای سال  ۲۵ نفر موفق به دریافت وام شدند و ۱۲۰ نفر تشکیل پرونده دادند. وام‌های اشتغال ۵با مبلغ ۵۰ و ۱۰۰ میلیون توسط بانک‌های عامل به مددجویان معرفی شده از بهزیستی پرداخت می‌شود‌.

وی با بیان اینکه جذب وام در بانک‌ها اتفاق نمی‌افتد، افزود: موضوع تامین ضمانت مشکلی است که موجب شده جذب وام از طریق بانک‌ها انجام نشود. جامعه هدف بهزیستی اغلب اقشار ضعیف هستند که کسی  به راحتی برای تامین ضمانت  آنها اقدام نمی‌کند و بانک‌ها هم برای تامین ضامن سختگیری می‌کنند. این مهمترین مشکل و مانعی است که در مسیر پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی  وجود دارد.

نبود کارگر ساده؛ مشکل صنعت در سال‌های آتی/طرح کارورزی در نیمه راه واماند

در ادامه محمدرضا سمیعی، مدیرعامل شهرک صنعتی سیمین دشت، در خصوص مشکل  نبود کارگر ساده در حوزه صنعت سال‌های آتی هشدار داد و گفت: در شهرک صنعتی سیمین دشت تعداد بسیاری از افراد با مدرک لیسانس و فوق لیسانس وجود دارد که حاضر نیستند به عنوان کارگر ساده پای دستگاه بایستند و کار تخصصی هم برای آنها نداریم.

وی افزود: هم اکنون با مشکل تامین کارگر ساده در شهرک صنعتی سیمین دشت مواجهیم و ۵ شرکت قطعه ساز و خودرو ساز باوجود فراخوان و تبلیغات،  نتوانستند ظرف ۳ ماه حتی ۷۰ درصد نیروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.‌

مدیر عامل شهرک صنعتی سیمین دشت اجرای طرح کارورزی را گام مثبتی برای اشتغال نیروی تحصیلکرده دانست و اظهار کرد: متاسفانه این طرح در نیمه راه رها شد و نیروهایی که قرار بود ۵۰۰ تومان و بیمه توسط  بیمه شد اما ۴ ماه بیمه را انجام دادیم اما در بخش کارورزی نداشتیم

وی با بیان اینکه  در شهرک صنعتی سیمین دشت ۷ هزار نیروی کار وجود دارد؛ گفت: از این تعداد  ۴ هزار و ۲۰۰ نفر آقا و ۲۸۰۰ نفر نیروی خانم هستند و امسال حدود ۲۱۰ نفر نیروی کار جذب و ۳ درصد اشتغالزایی شده است.‌

سمیعی ادامه داد: در شهرک صنعتی شیمین دشت صنایع فلزی ۲۶ درصد، شیمیایی ۳۰ درصد، غذایی ۵ درصد، دارویی ۲.۱ درصد، برقی ۴ درصد، نساجی ۲ درصد، سلولزی ۱.۲۵، خدماتی ۱۰ و صنایع متفرقه ۱۰ درصد مجموع صنایع سیمین دشت را تشکیل می‌دهند.

شهرک سیمین دشت دانش آموزان را بورسیه کند

ولی اله احمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس، در ادامه افزود: ما ۱۰ هزار هنرجو در آموزش و پرورش فردیس داریم که می‌توانیم از طریق تعامل با شهرک صنعتی سیمین دشت این نیروها را به سمت نیازمندی‌های اشتغال شهرستان هدایت کنیم.

وی افزود: شهرک صنعتی سیمین دشت علاوه بر اعلام نیازهای اشتغال به آموزش و پرورش، می‌تواند دانش آموزان را  بورسیه کند به طوریکه دانش آموز انگیزه لازم برای تحصیل در رشته مورد نیاز را داشته باشد و اطمینان پیدا کند  پس از پایان تحصیل شغلی در امتظار او خواهد بود که این امر می‌تواند اقدام موثری برای اشتغال جوانان این شهرستان باشد‌.

در این نشست گزارشاتی در حوزه اشتغال از سوی نمایندگان و روسای دستگاه‌ها ارائه و مقرر شد دستگاه‌ها ضمن دریافت کد مستقل شهرستان فردیس آمار دقیقی از تعهدات اشتغال را در نشست آتی کارگروه اشتغال شهرستان ارائه کنند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x