تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

دهه فجر، موعد جدید بهره برداری از بیمارستان فردیس

  • کد خبر : 227334
  • 06 آبان 1400 - 11:50
دهه فجر، موعد جدید بهره برداری از بیمارستان فردیس

فرماندار فردیس با اشاره به اینکه اعتبار پروژه بیمارستان فردیس با هماهنگی نماینده مجلس تأمین خواهد شد، گفت: بر اساس وعده دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار است بیمارستان فردیس در دهه فجر به بهره برداری برسد.

به گزارش کمال مهر ، ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، در نشست شورای اداری شهرستان فردیس که با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبری و همت دولت جدید در توجه به محرومین، گفت: اگرچه البرز ظاهرا به عنوان استان برخوردار محسوب می‌شود، اما به لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف تر از استان‌های محروم کشور و نیازمند توجه ویژه مسؤولان است در این راستا از ریاست محترم جمهور تقاضا داریم به استان البرز توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: استان البرز و به تبع آن شهرستان فردیس در همه زمینه‌ها از جمله رفاه مردم، بهداشت و درمان، منابع آب و غیره مشکل دارد. توسط نمایندگان مجلس و استاندار البرز افزایش سهمیه آب استان پیگیری و در نتیجه  مقرر شد از آب‌های سطحی و سد های طالقان و امیرکبیر البرز سهمیه ای برای فردیس در نظر گرفته شود و حتی دیگر شهرستان‌های استان هم از آب سدهای استان بهره مند خواهند شد.

این مقام مسؤول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مخزن ذخیره آب شهرک جهان نما، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینگان مجلس و استاندار البرز محل مخزن ذخیره آب در شهرک جهان نما تامین شد و اجرای این طرح که از سال ۸۸ متوقف مانده بود، امسال به نتیجه رسید و  عملیات خاکبرداری آن  آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به بازدید امروز از محل بیمارستان فردیس، گفت: هم اکنون بیمارستان فردیس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات لازم تاکنون تامین شده است. تکمیل این پروژه تتمه اعتباری نیاز دارد که با پیگیری دکتر عباسی نماینده مجلس قرار است اعتبار لازم تامین شود. بر اساس وعده دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار است بیمارستان فردیس در دهه فجر به بهره برداری برسد.

اینانلو اضافه کرد: در حوزه درمان در بخش خصوصی هم تلاش‌های خوبی انجام شده است و بیمارستان آرین و به آفرین هم احتمالا هم تا پایان سال  مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و امیدواریم تا پایان سال هر ۳ بیمارستان را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی در فردیس، بیان کرد: به گفته مسؤولان استان سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شود که بیشتر جمعیت مهاجرین استان در کرج و فردیس ساکن می شوند. اما زیرساخت‌ها به تناسب جمعیت افزایش نمی‌یابد و فردیس با جمعیت ۷۰۰ هزار نفرجزو محروم ترین شهرستان‌ها به لحاظ زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های اداری است. بنابراین از نمایندگان مجلس  انتظار داریم از منابع ملی در زمینه‌های مختلف برای فردیس پیگیری شود.

فرماندار فردیس بر ضرورت ایجاد تصفیه خانه فاضلاب تاکید و اظهار کرد: استفاده بی رویه از ‌چاه‌های جذبی موجب کاهش استحکام بنای ساختمان‌ها شده است که با ایجاد تصفیه خانه  استفاده مجدد از پساب شهر به ویژه برای خنک کردن سیستم‌های نیروگا منتظر قائم که از آب شرب استفاده می‌کند، ممکن می‌شود. محل تصفیه خانه شهرستان فردیس قرار است از سهمیه شهرداری در اراضی جنوب نیروگاه  به تصفیه خانه شهر اختصاص یابد.

وی فردیس را آسیب پذیرترین شهرستان استان البرزو حتی کشورعنوان کرد و افزود:  فردیس با آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله مواد مخدر، سرقت، طلاق و .. درگیر است که آمار آن نگران کننده است وعلیرغم تلاش های نیروی انتظامی در کاهش جرایم و افزایش کشفیات، فردیس همچنان نیازمند توجه ویژه در افزایش امنیت است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x