تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حضور کلاهبرداران در فضای مجازی

  • کد خبر : 227204
  • 04 آبان 1400 - 13:55
حضور کلاهبرداران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا البرز گفت: با شیوع کرونا، مردم علاقه بیشتری به خرید‌های اینترنتی پیدا کرده‌اند و همین انگیزه حضور کلاهبرداران در فضای مجازی را افزایش داده است.

به گزارش کمال مهر ، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرز گفت:  با شیوع کرونا، مردم علاقه بیشتری به خرید‌های اینترنتی پیدا کرده‌اند و همین انگیزه حضور کلاهبرداران در فضای مجازی را افزایش داده است، مردم باید با دقت و حساسیت بیشتری به خریدهای اینترنتی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا البرز  افزود: یکی از مرسوم‌ترین روش‌های کلاهبرداری در فضای مجازی دریافت بیعانه است و، چون خریداران اغلب مبالغ اندکی به عنوان بیعانه پرداخت می‌کنند، در شرایط عدم ارسال کالا توسط فروشنده کمتر برای شکایت اقدام می‌کنند.

جلیلیان گفت: همین مبالغ اندک است که کنار هم جمع می‌شود و سود زیادی به جیب کلاهبرداران سرازیر می‌کند.

او با اشاره به این که مردم باید در زمان تحویل کالا مطابقت آن با تصویری که در سایت دیده‌اند را چک کنند، گفت: خریداران اعتماد بیجا نکنند و پول کالا را بعد از بررسی کالا به حساب فروشنده واریز کنند، چون برخی با بارگذاری تصاویر جعلی از کالا نسبت به فروش کالا‌های بی کیفیت اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز  افزود: با توجه به استفاده برخی افراد از نرم افزار‌های جعلی واریز پول، مردم باید در صورت فروش کالا حتما حساب خود را کنترل کنند و از واریز وجه مورد نظر از سوی خریدار به حساب خود مطمئن شوند.

انتهای پیام/ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x