تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

قاتل خاموش جان ۳ البرزی را گرفت

  • کد خبر : 227092
  • 02 آبان 1400 - 15:30
قاتل خاموش جان ۳ البرزی را گرفت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: گاز مونواکسید کربن در کرج سه قربانی گرفت.

به گزارش کمال مهر،مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز  ساعت ١١:۴٢ امروز یکشنبه دوم آبان ماه، ماموریتی با تشخیص مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن به اورژانس استان البرز اعلام شد.

بابایی افزود: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که این حادثه در آق تپه مهرشهر رخ داده بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: متاسفانه سه نفر شامل دو خانم و یک آقا در اثر نشت گاز co از بخاری در دم جان باخته بودند.

او افزود: علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعات اولیه کاملا دارای علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو بوده و همین امر باعث میشود که افراد شک به این عارضه نکرده و اقدامی مناسبی در جهت رفع این مشکل نکنند.

بابایی گفت: این عارضه در مراحل پیشرفته‌تر علائم تهوع و استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز افزود: توصیه می‌شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه‌ها و … مواجه شدید بلافاصله در و پنجره‌ها را برای ورود هوای تازه باز کنید همسایه‌ها را خبر کنید، فرد مصدوم را از محل درصورت امکان خارج کنید، با ١١۵ تماس گرفته و تا رسیدن آمبولانس بر بالین افراد مسموم به توصیه‌های کارشناسان اورژانس در پشت خطوط تلفن عمل کنید.

انتهای پیام/ز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x