تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان کچویی احداث شد

  • کد خبر : 226849
  • 30 مهر 1400 - 11:05
مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان کچویی احداث شد

در راستای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، مراسم افتتاحیه مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی برگزار شد.

به گزارش کمال مهر، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، بعد از ظهر امروز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان به منظور مهارت افزایی زندانیان و ایجاد روحیه خودباوری در آنها و توانمندسازی مهارتی آنان با رویکرد اثربخشی اشتغال است.

وی تصریح کرد: توسعه زمینه اشتعال و تولید در ندامتگاه‌ها، علاوه بر منافع مالی برای فرد زندانی و خانواده وی، در بازگشت وی به جامعه سالم نقش بسزایی دارد و موجب کاهش تکرار بزه و جرم توسط این افراد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطرنشان کرد: در کنار ارائه آموزش های فنی و مهارتی به زندانیان، از طریق مرکز مدیریت مهارت آموزی، مشاوره های شغلی هم در جهت هدایت استعدادهای فکری و فنی آنان ارائه خواهد شد.

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان البرز نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از مسؤولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اهمیت به مهارت آموزی به عموم مردم از جمله زندانیان، گفت: یکی از راه‌های کاهش جرم ایجاد مهارت آموزشی و اشتغال میان قشر آسیب پذیر جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پایه بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرائم، بیکاری و مشکلات معیشتی است، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات کل زندان‌ها و آموزش فنی و حرفه ای استان و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان، موجبات توانمندسازی زندانیان و زمینه اشتغال پایدار را فراهم نماییم.

گفتنی است؛ در حال حاضر در زندان‌های استان البرز ۲۴ حرفه مهارتی در حال آموزش است و تاکنون ۱۵۰۰ نفر دوره معادل ۱۹۹۱۵۱ نفرساعت آموزش به مددجویان زندان های البرز ارائه شده است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x