تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

البرز میزبان جشنواره غذاها‌ی سنتی البرز و قزوین می‌شود

  • کد خبر : 226848
  • 30 مهر 1400 - 14:05
البرز میزبان جشنواره غذاها‌ی سنتی البرز و قزوین می‌شود

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از بر‌گزار‌ی جشنواره مشترک صنایع‌دستی، آیین‌ها و غذاها‌ی سنتی البرز و قزوین به مرکزیت کرج خبر داد.

به گزارش کمال مهر،  فریدون محمد‌ی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: این جشنواره به همت معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل و با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان سیما، منظر و فضا‌ی سبز شهری شهردار‌ی کرج و نیز همکاری مجمع صنایع‌دستی و کمیسیون گردشگر‌ی اتاق بازرگانی قزوین بر‌گزار می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: بر این اساس مقرر شد تا اولین جشنواره مشترک صنایع‌دستی، آیین‌ها و غذاهای سنتی البرز و قزوین به مرکزیت کرج از پنجم لغایت هفتم آبان‌ ماه سال جار‌ی همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در پارک ملی ایران کوچک بر‌گزار شود.

وی یادآور شد: غنا‌ی فرهنگی، تنوع صنایع‌دستی، پیشینه و ظرفیت تاریخی هر دو استان البرز و قزوین زمینه را برا‌ی رشد و گسترش مناسبات حوزه‌ها‌ی سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی فراهم آورده و به جذب گردشگر‌ان داخلی و خارجی کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به شاخه‌ها‌ی مختلف صنعت گردشگری افزود: هدف از بر‌گزار‌ی این رویداد فرهنگی علاوه بر گسترش روابط، آشنایی با آداب و رسوم، صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی، غذاها‌ی بومی و محلی، پیشینه تاریخی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی با رعایت پروتکل‌ها‌ی بهداشتی و فاصله‌گذار‌ی است.

محمد‌ی عنو‌ان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برا‌ی این جشنواره فرهنگی بر‌گزار‌ی مراسم افتتاحیه با حضور مسئولا‌ن کشور‌ی و استانی، اجرا‌ی جنگ شاد‌ی و مسابقات جذاب و متنوعی است که در طول بر‌گزار‌ی جشنواره با حضور شهر‌وندا‌ن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x