تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کووپارس با ایمنی‌زایی ۸۰ درصدی

  • کد خبر : 226814
  • 29 مهر 1400 - 13:21
کووپارس با ایمنی‌زایی ۸۰ درصدی

سخنگوی واکسن کووپارس موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه بنا بر مطالعات واکسن رازی ایمنی‌زایی ۸۰ درصدی خواهد داشت، گفت: سه کشور برای خرید این واکسن با موسسه رازی ارتباط برقرار کردند؛ یکی از این کشورها تقاضای ۵۰ میلیون دوز کرده است.

به گزارش کمال مهر ، محمدحسین فلاح مهرآبادی، سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس، گفت: تاکنون ۵ وجه واکسن کووپارس تولید شده که هر وجه تولید شده برای تست‌های کنترلی داخل موسسه رازی و سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۵ وجه واکسن تولیدشده همگی تحت کنترل است، همچنین کنترل‌های دو وجه اولی انجام شده، افزود: حدود یک میلیون و نیم دوز واکسن آماده داریم که وزارت بهداشت و درمان می‌تواند تحویل بگیرد و تزریق کند.

فلاح مهرآبادی ادامه داد: تست یک میلیون دوز واکسن کووپارس نهایی شده است و تست‌های وجه‌های بعدی نیز آغاز شده است. در مجموع تولید نهایی ما در ۵ وجه، حدود ۵ میلیون دوز است.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با اشاره به این‌که تنها واکسن‌هایی که می‌تواند به عنوان واکسن بوستر برای تمام واکسن‌ها استفاده شود، واکسن‌های پروتئین بیس است و این واکسن‌ها باید مقدار آنتی‌ژن کمتری داشته باشند که التهاب ایجاد نکنند، گفت: طبق اظهار نظر سازمان غذا و دارو برای استفاده از واکسن رازی و فخرا به عنوان دوز بوستر باید گفت تنها واکسنی که می‌تواند برای بوستر مورد استفاده قرار گیرد واکسن رازی است.

او افزود: مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس در مرحله اول و دوم به طور کامل تمام شده است و اطلاعات آن به سازمان غذا و دارو تحویل داده شده است که این گزارش‌ها حاکی از ایمنی‌زایی نزدیک ۸۰ درصد است.

فلاح مهرآبادی با بیان این‌که تا این لحظه ۱۷ هزار نفر این واکسن را تزریق کردند، همچنین ۶ تا ۷ هزار نفر دوز دوم خود را دریافت کردند و تا این لحظه مشکل خاصی دیده نشده است، تصریح کرد: مطالعه پیش‌بالینی واکسن رازی به بهترین مجلات ارسال شده است و منتظر جواب داوران هستیم همچنین مقاله مطالعه فاز یک واکسن کووپارس آماده شده است و به ژورنال‌ها ارسال شده است.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس افزود: سه کشور برای خرید این واکسن با موسسه رازی ارتباط برقرار کردند و یکی از این کشورها تقاضای ۵۰ میلیون دوز کرده است.

انتهای پیام/ج/ی

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x