تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

کمبود ۲۰۰ کلاس درس در فردیس

  • کد خبر : 226780
  • 28 مهر 1400 - 15:19
کمبود ۲۰۰ کلاس درس در فردیس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس با بیان اینکه فردیس با کمبود ۲۰۰ کلاس درس مواجه است؛ گفت: سرانه فضای آموزشی در فردیس ۱/۸ متر مربع است و پایین ترین سرانه در کشور را دارد که حدود ۳ متر از سرانه کشوری کمتر است.

به گزارش کمال مهر ،ولی الله احمدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس ظهر امروز، در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان، با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید ثبت نام حدود ۱۰۲ هزار دانش آموز در ۳۵۷ مدرسه دولتی و غیردولتی انجام شد، اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی با توجه به تعداد ۷ هزار کلاس در سطح مدارس شهرستان، بیش از ۷۶ هزار و ۵۰۰ ساعت و ۳ هزار و ۱۸۷ نفر نیروی معلم  نیاز داریم.

این مقام مسؤول ادامه داد: از تعداد  نیروی انسانی مورد نیاز ، تنها دو هزار و ۵۵۷ نفر نیرو موجود داشتیم و با کمبود ۶۳۰ نفر، به میزان ۱۵ هزار ساعت نیروی آموزشی مواجه شدیم.‌برای جبران  کمبود  نیروی انسانی، از ظرفیت همکاران موجود و همکاران بازنشسته که می‌توانند هفته‌ای ۱۴ ساعت به عنوان حق التدریس فعالیت کنند، استفاده شد.

وی با اشاره به کمبود شدید سرانه آموزشی در شهرستان فردیس، بیان کرد: سرانه فضای آموزشی استاندارد بین المللی بیش از ۸ متر ، در کشور ما  ۵  متر،  در استان البرز بیش از ۳ متر و در فردیس به صورت میانگین  ۱/۸ متر مربع است که این میزان در مناطق مختلف متفاوت است. با این وصف  فردیس آخرین شهرستان کشور  به لحاظ سرانه آموزشی است.

احمدی اضافه کرد: خوشبختانه امسال دو مدرسه نوساز توسط خیرین یکی هنرستان خورشید و دیگری مهر عظام به مجموعه مدارس شهرستان اضافه شد. همچنین  با توجه به نیاز منطقه، مدارس ابوذر و فاطمه الزهرا به صورت دو شیفت پیش‌بینی شد. اما در حال حاضر شهرستان فردیس به اضافه شدن  ۲۰۰ کلاس به مجموعه آموزش و پرورش نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه جبران کمبود زیرساخت‌های آموزشی نیازمند تلاش همگانی است و همه باید کمک به این حوزه را  وظیفه ذاتی و شرعی خود بدانیم، یادآور شد: شورا و شهرداری باید از ظرفیت خود برای توسعه فضای آموزشی استفاده کند و  املاک  دارای کاربری آموزشی را برای احداث فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد. شهرداری می تواند زمین های شخصی را هم از طریق تهاتر برای احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

مدیر آموزش و پرورش فردیس با اشاره به اینکه در فردیس  خیرمدرسه ساز داریم اما زمین برای ساخت مدرسه در اختیار نداریم؛   گفت:  با توجه به نیاز شهرک نگارستان به مدرسه، در حال حاضر  یکی از خیران برای احداث مدرسه در این منطقه اعلام آمادگی کرده است، اما زمینی نداریم تا برای ساخت مدرسه در اختیار خیر قرار دهیم. از مدیریت شهری فردیس تقاضا داریم در این خصوص کمک کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده ترین نهادی است که در حلقه اتصال مردم و حاکمیت است و کسی نمی‌تواند خود را خارج از این حلقه تصور کند، افزود: متاسفانه برخی اعضای شورای آموزش،و پرورش از جمله  شهرداران توجه لازم  را ندارند و در جلسه شرکت نکردند در حالیکه حضور آنها می‌تواند به رفع مشکلات حوزه آموزشی کمک کند.

تعطیلات مدارس به تعلیم و تربیت آسیب می‌زند

احمدی در بخش دیگری از سخنانش به تعطیلی ۲۰ ماهه مدارس اشاره کرد و افزود: این وقفه و رکود در نظام آموزشی در تاریخ تعلیم و تربیت بی‌سابقه است که آسیب بسیاری بر بدنه آموزش و پرورش و کیفیت تحصیلی دانش آموزان وارد کرده است و همه  اقشار جامعه  به ویژه رسانه ها باید در اعتمادسازی مجدد والدین و دانش آموزان برای بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنند. معلمان  و اولیای مدرسه نیز باید در جهت کیفیت بخشی آموزش و پرورش دانش آموزان تلاش کنند.‌

وی ‌یادآور شد: بازگشایی مدارس با رعایت مولفه های تعیین شده از سوی آموزش و پرورش و رعایت موارد بهداشتی در مدارس  صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x