تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

شرایط بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه

  • کد خبر : 226659
  • 26 مهر 1400 - 15:19
شرایط بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه

سرپرست سازمان تامین اجتماعی استان البرز گفت: افراد دارای ۲۰ سال سابقه بیمه می توانند با دریافت میزان حداقلی ۳۰ روز حقوق، بازنشسته شوند.

به گزارش کمال مهر ، تورج بیات، سرپرست سازمان تامین اجتماعی استان البرز، در خصوص ابهامات موجود در مورد بازنشستگی پیش از موعد، گفت: با توجه به بخشنامه ۲/۱ سازمان تامین اجتماعی، افراد دارای ۲۰ سال سابقه، آقایان با ۶۰ سال سن و خانم‌ها با ۵۵ سال، می‌توانند با مراجعه به شعب و یا سایت خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، درخواست بازنشستگی خود را ارائه کنند.

وی یادآور شد: افرادی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می شوند، شامل دریافت ۲۰ روز حقوق نمی‌شوند. این افراد میزان حداقل ۳۰ روز حقوق مطابق با قانون کار را دریافت می‌کنند. حقوق بازنشستگی کسی که با ۳۰ سال سابقه  خدمت بازنشسته می‌شود، ممکن است از حداقل حقوق بالاتر باشد؛ اما حقوق بازنشستگی‌ ‌کسی که ۲۰ سال سابقه خدمت دارد، حداقل حقوق ۳۰ روز است و از حداقل حقوق کمتر نمی‌شود.

وام ۷ میلیونی بازنشستگان

این مقام مسؤول در خصوص وام ۷ میلیونی بازنشستگان، با بیا اینکه متولی وام ۷ میلیونی بازنشستگان، کانون بازنشستگان است، بیان کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان پرداخت وام بر اساس اولویت‌ها انجام می‌شود‌. اما با توجه به بالاتر بودن تعداد متقاضیان نسبت به تعداد سهمیه وام، متقاضیان باید برای دریافت وام زمان طولانی صبر کنند. ضمن اینکه مراجعه بازنشستگان به بانک لتزم نیست و بانک عامل  بر اساس نوبت نسبت به پرداخت وام اقدام می‌کند.

خرید بیمه خدمت سربازی

وی با اشاره به امکان خرید بیمه دوسال خدمت سربازی برای بیمه شده‌های تامین اجتماعی با حداقل دو سال سابقه بیمه، اظهار کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و یا از طریق سایت خدمات غیرحضوری برای ثبت درخواست خرید بیمه خدمت سربازی اقدام کنند تا شعبه مربوطه بررسی شود. بر اساس دو سال آخر  پرداخت حق بیمه، برای متقاضی فیش صادر شود.

بیات یادآور شد: متقاضی دریافت خرید بیمه خدمت سربازی، باید ۷ درصد میزان حق بیمه دوسال آخر سابقه بیمه  قبل از خدمت  را پرداخت کند که امکان تقسیط یکساله هم برای متقاضیان وجود دارد.

تعیین مشاغل سخت و زیان آور

وی با اشاره به اینکه تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در حیطه اختیارات سازمان تامین اجتماعی نیست، افزود: سخت و زیان آور بودن مشاغل در هیات‌های سخت و زیان آور اداره کار توسط کارشناسان بررسی و پس از تایید به شعب تامین اجتماعی اعلام می‌شود. اگر عنوان شغلی بیمه شده با یکی از عناوین شغلی در  لیست تایید شده مشاغل سخت و زیان آور توسط  هیات‌های سخت و زیان آور اداره کار  مطابق باشد، بیمه شده می‌تواند از قانون سخت و زیان آور استفاده کند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x