تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

دز سوم واکسن کرونا، آری یا خیر؟

  • کد خبر : 226620
  • 26 مهر 1400 - 14:09
دز سوم واکسن کرونا، آری یا خیر؟

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای صعب العلاج باشند، دز سوم واکسن کرونا را دریافت می کنند.

به گزارش کمال مهر ، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: درکشور ما افرادی که دارای بیماری های زمینه ای صعب العلاج باشند و شش ماه از تزریق دز واکسن آنان گذشته باشد می توانند برای تزریق دز سوم مراجعه کنند؛ هنوز در بسیاری از نقاط جهان به این نتیجه نرسیده اند که دز سوم تزریق بشود یا خیر؟

او با بیان این که موج ششم کرونا هنوز رسما آغاز نشده است اما زمزمه های آن وجود ندارد، افزود: هر روز نزدیک به دو هزار نفر با علائم کرونا به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: در فصل سرما، در و پنجره ها بسته و سیستم تهویه ضعیف می شود  که خود زمینه ساز شیوع بیماری های ویروسی است.

او با اشاره به این که آمارهای کرونا در البرز هنوز روند صعودی پیدا نکرده است، افزود: شیوع آنفلونزا و سرما خوردگی به تنهایی می تواند به شیوع کرونا دامن بزند.

بابایی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان، گفت: واکسن کرونا می تواند تا حدی ایمنی ایجاد کند بنابراین استفاده از ماسک بعد از تزریق واکسن ضروری است.

او افزود: درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی ظاهرا در کشور پنجاه درصد و در البرز حدود شصت درصد است تا این رقم به هشتاد درصد نرسد نمی توانیم خیال مان را از مقابله کامل با کرونا راحت کنیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: روزانه چهل هزار دز واکسن کرونا در البرز تزریق می شود و واکسیناسیون هشتاد درصد جمعیت واجد شرایط بالای هجده سال استان انجام شده است.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x