تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی افراد

  • کد خبر : 226547
  • 17 مهر 1400 - 14:33
سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی افراد

متاسفانه برخی شهروندان بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌ نمایند که این امر می‌تواند باعث به خطر افتادن امنیت حریم خصوصی آنان شود.

به گزارش کمال مهر ،کامران ملکی، فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس، ضمن گرامیداشت هفته ناجا، گفت: با گسترش فضای مجازی و افزایش کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، روزانه تعداد زیادی فیلم و تصاویر خصوصی در این فضا انتشار می‌یابد که این امر می تواند زمینه را برای سوء‌استفاده افراد سودجو فراهم نماید.

این مقام انتظامی در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: به منظور حفظ حریم خصوصی در مقابل افراد ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می‌‌نمایند اعتماد نکنند و عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند.

وی در ادامه از مواردی همچون هتک حیثیت، جعل هویت، تهدید و اخاذی به عنوان پیامدهای اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نام برد و اظهار کرد: این موارد می‌تواند کانون خانواده افراد را با تهدید مواجه کرده و امنیت اعضای خانواده را به خطر بیاندازد.

این مقام مسؤول به ناقضان حریم خصوصی افراد هشدار داد: طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر کس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مرتکب جرم شده و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

سرهنگ ملکی در پایان بیان کرد: در هفته جاری شهروندان می‌توانند آخرین و بروز‌ترین آموزش‌های لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق میز خدمت مستقر در محوطه پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت کسب نمایند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x