تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

گامی دیگر در خودکفایی صنعت خودرو

  • کد خبر : 225860
  • 08 مهر 1400 - 17:36
گامی دیگر در خودکفایی صنعت خودرو

مدیر عامل شرکت سالار گستر شهرک صنعتی نظرآبادگفت: با اتکا به توان متخصصان جوان کشورمان توانستیم خط تولید موتور فن توربو را برای نخستین بار در کشور در این شهرک صنعتی راه اندازی کنیم.

به گزارش کمال مهر، لواسانی، مدیر عامل شرکت سالار گستر شهرک صنعتی نظرآباد گفت: صنعت خودرو با خط تولید موتور فن توربو و فاز دوم خط تولید موتور dc شیشه بالابر خودرو در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد برای نخستین بار در کشور  به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت سالار گستر شهرک صنعتی نظرآباد افزود: نمونه خارجی این موتور فن توربو در بازار حدود ۱۸ دلار است که ما با یک سوم قیمت آن را تولید و در اختیار خودروسازان قرار خواهیم داد.

او گفت: در گروه صنعتی ما بیش از ۲۵ محصول با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور تولید می شود.

لواسانی در ادامه به راه اندازی خط دوم تولید dc موتور شیشه بالابر اشاره کرد و‌ افزود: پیش از این در شرکت روزانه ۶هزار عدد dc موتور شیشه بالابر تولید می‌شد که با راه اندازی فاز دوم خط تولید این میزان به ۱۰ هزار عدد در روز رسید.

مدیر عامل شرکت سالار گستر شهرک صنعتی نظرآباد گفت: همزمان با بهره برداری از خط تولید در شرکت سالار گستر، قرارداد سه جانبه تولید و تامین موتور DC شیشه بالابر محصولات ایران خودرو با هدف تعمیق ساخت داخل خودرو و تحقق اهداف در بخش کاهش ارزبری، منعقد شد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه مراسم انعقاد این قرارداد، با بیان این‌که خودکفایی و استفاده از توان داخل اولویت ایران‌خودرو است، گفت: در راستای تعمیق به ساخت داخل محصولات، پروژه‌های مختلفی در دو سال اخیر تعریف و اجرا شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  از صرفه جویی ارزی ۲۲۸ میلیون یورویی در دو سال اخیر با اجرای طرح های داخلی سازی خبر داد و گفت: مسیر شکل گرفته در سال جاری نیز با هدف تحقق صرفه جویی ارزی سالانه ۱۳۳ میلیون یورو دنبال می‌شود.

او افزود: با داخلی سازی قطعه موتور DC شیشه بالابر توسط قطعه سازان داخلی، نیاز خطوط تولید ایران خودرو رفع و با اجرای این تفاهم نامه سه جانبه امروز زمینه کاهش ارزبری سالانه دست کم شش میلیون دلار فراهم خواهد شد.

مقیمی نیاز سالانه ایران خودرو به قطعه موتور DC را حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار عدد  دانست و گفت: با قرارداد همکاری که به امضا رسید و با ظرفیت سازی انجام شده، این نیاز را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این قطعات در سایر صنایع نیز استفاده خواهد شد و با توسعه و ارتقای خطوط تولید آن می‌توان در کنار رفع نیاز‌های خودروسازی، در اختیار سایر صنایع نیز قرار گیرد.

مقیمی همچنین از عرضه تارا اتوماتیک به زودی خبر داد و گفت: دناپلاس با گیربکس شش سرعته دستی نیز ظرف چند روز آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

او افزود: در حوزه موتور نیز فعالیت‌هایی را دنبال کرده ایم؛ سال گذشته موتور TU۵ پلاس به تولید انبوه رسیده، موتور XU۷ پلاس در حال حاضر در مرحله تولید انبوه قرار گرفته و EF۷ پلاس نیز در آبان و آذر به تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام /ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x