تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

اراضی مناسب طرح ملی ایجاد مسکن در البرز احصا می‌شود

  • کد خبر : 225818
  • 08 مهر 1400 - 12:33
اراضی مناسب طرح ملی ایجاد مسکن در البرز احصا می‌شود

استاندار البرز با اشاره به تراکم بالای جمعیت و نرخ مهاجرت در استان البرز، گفت: اراضی مناسب برای طرح ملی ایجاد مسکن شناسایی و اعلام شود.

به گزارش کمال مهر ، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، شامگاه چهارشبنه در پایان جلسه شورای مسکن استان در جمع اصحاب رسانه، گفت: با توجه به احصای مشکلات استان مدیران حوزه‌های مختلف باید در راستای رفع این نواقص و مشکلات برنامه ریزی داشته باشند.

استاندار البرز بیان کرد: سالانه به طور متوسط ۱۲۰ هزار نفر به واسطه مهاجرت به جمعیت استان البرز اضافه می‌شوند در حالی که جزو استان‌های کم مساحت کشور به شمار می‌رویم.

این مقام مسؤول ضمن تأکید به تراکم بالای جمعیت در این استان، تصریح کرد: با این تفاسیر اهمیت مسکن در البرز دو چندان خواهد بود؛ باید در ابتدا زیرساخت ها و ظرفیت های هر منطقه و شهرستان‌های استان را در نظر بگیریم سپس نسبت به بارگذاری جمعیت و ایجاد مسکن اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین در استان باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: نباید سبب ساز افزایش مهاجرت‌ها به استان باشیم. باید اراضی مناسب برای طرح ملی ایجاد مسکن متناسب با سیاست‌های دولت احصا و اعلام شود.

شهبازی یادآور شد: اکنون در بسیاری از سرانه‌های مهمی همچون درمانی، آموزشی، فضای سبز و… در زمره استان‌های محروم کشور قرار داریم چراکه رشد سریع جمعیت منجر به عقب ماندگی سرانه‌ها شده است.

وی در ادامه به شناسایی افراد واجد شرایط و متقاضی مسکن تأکید کرد و ادامه داد: هفته گذشته در راستای سیاست‌های دولت برای طرح ملی ایجاد مسکن، پروژه ایجاد ۸۸۰ واحد مسکونی آغاز شد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x