تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم تا برپایی کاروان نمادین

  • کد خبر : 225696
  • 07 مهر 1400 - 10:26
توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم تا برپایی کاروان نمادین

مسؤول مجموعه فرهنگی خادم‌الشهدا از برپایی موکب، توزیع غذا، دیدار با خانواده شهدا، تکریم آنان و برگزاری مراسم بزرگداشت به‌عنوان ویژه برنامه‌های این مجموعه در هفته دفاع مقدس یاد کرد و گفت: صحنه اعزام رزمندگان دفاع مقدس به جبهه‌ها بازسازی و کاروان نمادین رزمندگان اعزامی برپا شده است.

به گزارش کمال مهر ،علی پیران، مسؤول مجموعه فرهنگی خادم‌الشهدا، با اشاره به دستاوردها و برنامه‌های مؤسسه فرهنگی خادم‌الشهدا، گفت: این مجموعه متشکل از جوانان انقلابی است که کارهای فرهنگی را در شهرستان فردیس دنبال می‌کنند و مهم‌ترین این فعالیت‌های فرهنگی دیدار با خانوده شهدا، کمک به نیازمندان و برپایی ایستگاه‌های خدماتی و رفاهی است.

وی اضافه کرد: این مؤسسه ۶ سال است که تأسیس شده و از همان ابتدا با دریافت مجوز خیریه فعالیت‌های مختلف خداپسندانه را دنبال کرده است از جمله این فعالیت‌ها برگزاری کلاس‌های تریبت فرزند برای بانوان زیر پوشش کمیته امداد و برگزاری کلاس‌های تربیتی برای فرزندان آن‌ها است.

مسؤول مجموعه فرهنگی خادم‌الشهدا حمایت ویژه از ۷۶ خانواده نیازمند را دیگر دستاورد این مجموعه فرهنگی برشمرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا ضمن محرومیت‌زدایی فرهنگ ایثار و شهادت را در میان گروه‌های مخاطب خود ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه خادمان شهدا در فردیس در هر مناسبت دینی بیش از پنج هزار غذای گرم میان عموم مردم به ویژه نیازمندان توزیع می‌کنند، گفت: امسال از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه مبارک روزانه هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم را در میان مراکز نیکوکاری شهرستان فردیس توزیع کردیم.

پیران با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس که با ایام اربعین متقارن شده برنامه‌های مختلف فرهنگی و خدماتی درنظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: موکب عاشقان ثارالله(ع) در این ایام با هدف توزیع غذای گرم، نان، میان وعده و ماسک توسط خادمان شهدا برپا شده است.

وی ادامه داد: مجموعه خادم‌الشهدا وابسته مالی به نهاد و سازمانی ندارد و همه هزینه‌های این مجموعه با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی دنبال می‌شود هر چند در برخی از برنامه‌ها از همکاری نهادها و سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

پیران از برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در گلزار شهدای سرحدآباد فردیس با حضور خانواده شهدا یاد کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم تا در مناسبت‌‌ها و ایام مختلف خانواده‌های شهدا را مورد توجه قرار داده و برای تجلیل از آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی توزیع غذا میان نیازمندان و دیدار با خانواده شهدا را از جمله برنامه‌های مجموعه خادم‌الشهدا در هفته دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: به مناسبت تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه‌ای در مدرسه دخترانه رهنمایان با حضور جمعی از راویان دفاع مقدس و اجرای پرده‌خوانی برگزار می‌شود.

مسؤول مجموعه فرهنگی خادم‌الشهدا از راه‌اندازی کاروان نمادین اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: صحنه اعزام رزمندگان دفاع مقدس به جبهه‌ها بازسازی و کاروان نمادین رزمندگان اعزامی در نقاط مختلف شهرستان فردیس در روز ۳۱ شهریورماه حضور یافته است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌ها، لباس‌ها، ادوات نظامی و سایر تجهیزات قدیمی برای به نمایش گذاشتن صحنه اعزام رزمندگان تهیه شد و جمعی از بسیجیان در این اعزام نمادین، لباس رزمندگان را برتن کردند.

پیران ضمن تقدیر از همکاری مطلوب سپاه ناحیه امام رضا(ع)، ستاد یادواره شهدای شهرستان فردیس و حوزه ۳۱۵ شهید آملی گفت: این کاروان نمادین به منظور یادآور هفته دفاع و همچنین رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برپا شده است.

عضو فعال شبکه مردمی جهاد و شهادت(وارثون) با اشاره به حضور جمعی از مسؤولان در مراسم بدرقه این کاروان گفت: این کاروان با پخش نواهای حماسی، رنگ و بوی هفته دفاع مقدس را در شهرستان فردیس زنده کرد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x