تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هشدار دادستان کرج در مورد کلاهبرداری با پیامک جعلی «ثنا»

  • کد خبر : 225600
  • 06 مهر 1400 - 9:03
هشدار دادستان کرج در مورد کلاهبرداری با پیامک جعلی «ثنا»

دادستان کرج با اشاره به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی سامانه «ثنا» و نصب بدافزار بر روی گوشی قربانی، افزایش آگاهی را مهم ترین مانع در برابر این کلاهبرداری دانست.

به گزارش کمال مهر ، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به تشکیل چندین فقره پرونده در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک آلوده به لینک بدافزار و خالی شدن حساب کاربران، گفت: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود و نصب بدافزار و واریز وجوه اندک می‌کنند.

مددی افزود: این بدافزار قابلیت ارسال و دریافت پیامک از گوشی قربانی خود را دارد و مجرمین با استفاده از این قابلیت و به دست آوردن اطلاعات بانکی کاربران، اقدام به برداشت و خالی کردن حساب قربانیان خود می‌کنند.

وی با اشاره به بازداشت چندین نفر در این رابطه با دستور قضایی تصریح کرد: مهم ترین عامل در ناکام کردن این نوع ترفندهای کلاهبرداری، افزایش آگاهی ها در این خصوص است؛ کاربران حتما توجه داشته باشند که خدمات الکترونیک قضایی از قبیل مشاهده اطلاعات و ابلاغ رایگان است و پیامک های ارسالی از قوه قضائیه، فاقد لینک هر نوع سایتی است؛ البته هر یک از هم وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت adliran.ir از قابلیت های خدمات قضایی الکترونیک استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام بازداشت سه باند در این خصوص توسط پلیس فتا، تصریح کرد: هر یک از شهروندان که قربانی این نوع کلاهبرداری شده اند می‌توانند برای طرح شکایت به ناحیه یک یا دو دادسرای عمومی و انقلاب کرج واقع در محدوده پل آزادگان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x