گروه علم و فناوری «کمال مهر» ؛ حجتالاسلام حبیب داستانی بنیسی با اشاره به اهمیت رسانهها اظهار کرد: امروزه رسانهها به صورتی گسترده و غیر مستقیم بر روی افکار، کردار، اخلاق، فرهنگ و حتی دین و مذهب ردههای مختلف سنی تأثیر میگذارند.
وی خاطرنشان کرد: رسانهها در گذر زمانی نه چندان طولانی، مخاطبان خود را طبق فرهنگ و عقاید خود به بار میآورند و از فرهنگ و عقاید بومی خود دور میسازند.
مدیر شرکت رسانهگستر بنیسی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود در سراسر جهان و از جمله کشور ایران، بازیهای رایانهای پرمخاطبترین رسانه امروزی است گفت: از جمعیت ۷۵ میلیون نفری ایران، ۲۵ میلیون نفر از این رسانه استفاده کرده و به صورت میانگین ۱.۵ ساعت در روز را به بازیهای رایانهای اختصاص میدهند.
وی عنوان داشت: بیش از ۳۷ میلیون ساعت در ماه از عمر کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان کشورمان به این رسانه اختصاص دارد.
بنیسی یادآور شد: مخاطبان این بازیها با آغوش باز به سوی این محصولات رسانهای رفته و تحت تأثیر آنها قرار میگیرند که نمونههای عینی آن بارها مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان قسمخورده اسلام و انقلاب اسلامی از میزان تأثیرگذاری این محصول راهبردی و کاملا کاربردی آگاه هستند گفت: سالیانه حدود ۴ هزار بازی رایانهای جذاب، اما مغایر با امور سیاسی، اخلاقی، مذهبی و فرهنگی ایران اسلامی تولید شده و روانه بازار میشود و بازیکنان ایرانی نیز آنها را با اشتیاقی وصفناپذیر بازی کرده و در انجام هر چه بیشتر و بهتر آنها به رقابت میپردازند.
مدیر شرکت رسانهگستر بنیسی عنوان داشت: هر چند برخوردهای مقطعی و بازدارنده ممکن است برای مدت کوتاهی و به صورت محدود، جلوی تأثیرگذاری بازیهای غربی مخرب را بگیرد، اما بهترین و صحیحترین راه مقابله، تولید بازیهای رایانهای فاخر با مضامین اسلامی ایرانی است. وی خاطرنشان کرد: گروهی از طلاب و دانشجویان این شرکت بازی رایانهای سهبعدی بازیهای «عملیات انهدام ۱» در قالب نبرد فاو را در سال ۸۷ تولید کردند و اکنون بازی رایانهای سهبعدی «عملیات انهدام ۲؛ نبرد خرمشهر» تولید شده است.
بنیسی یادآور شد: بازی عملیات انهدام ۲ توانسته چندین مقام ملی را دریافت کرده و به علت ویژگیهای محتوایی، گرافیکی و فنی منحصر به فرد خود، نشان خوبی از خود در میان بازیکنان به جای گذارد.