تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تولید کنندگان سیمان در بورس ثبت نام کنند/ پای تان در تخلف گیر نکند

  • کد خبر : 224701
  • 24 شهریور 1400 - 11:13
تولید کنندگان سیمان در بورس ثبت نام کنند/ پای تان در تخلف گیر نکند

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت البرز گفت: واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون موفق به اخذ کد بورسی نشده‌اند باید در بورس کالا ثبت‌نام و محصولات خود را در آن عرضه کنند.

به گزارش کمال مهر ، جمال سیفی، معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت البرز گفت: بر اساس بخشنامه معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صمت هرگونه خرید و عرضه سیمان، خارج از بورس کالا ممنوع است و کلیه واحدهای تولیدکننده سیمان که تاکنون در بورس پذیرش نشده‌اند؛ باید در بورس کالا ثبت‌نام و پس از اخذ کد بورسی، اقدام به عرضه محصول خود در آن کنند.

او افزود: شرکت‌های بتن‌ساز، موزاییک‌ساز و تمامی واحدهای تولیدی سیمان‌بر دارای پروانه و دیگر مدارک معتبر بهره‌برداری از مراجع ذیربط (سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و…) که از سیمان به‌عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند با توجه به ظرفیت پروانه و سیمان مورد نیاز با اخذ معرفی‌نامه از سازمان صمت استان و شهرستان‌ها باید سریعاً به بورس کالا مراجعه و در بورس کالا ثبت نام و نسبت به اخذ کد بورسی اقدام کنند.

سیفی گروه سوم را همه خریداران مجاز طرح های ملی و عمرانی اعلام کرد و گفت: این گروه با اخذ معرفی‌نامه رسمی از معاون عمرانی استانداری و انبوه‌سازان با اخذ معرفی‌نامه از اداره کل مسکن و شهرسازی باید سریعاً نسبت به ثبت نام و اخذ کد بورسی اقدام کنند.

او همچنین گروه چهارم و آخرین گروه را خریداران مجاز برای مصارف عمومی و مردمی برشمرد و افزود: این گروه که شامل عاملان فروش سیمان(که مالک یک واحد صنفی دارای جواز معتبر مصالح فروشی در منطقه‌ای مشخص با دفتر و انبار مناسب هستند و برای عرضه سیمان با رعایت ضوابط اعلام شده از سوی کارخانه فعالیت می‌کنند)، شرکت‌های تعاونی مصالح فروشان(که از فعالیت هماهنگ و منسجم چندین عامل دارای پروانه تشکیل می‌شوند) و شخاص حقیقی و حقوقی(دارای پروانه مجاز ساختمانی با تعیین میزان سیمان مورد نیاز و متناسب با پیشرفت طرح) می شود باید سریعاً در بورس کالا ثبت نام و نسبت به خرید از بورس کالا اقدام کنند.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت البرز گفت: پس از اتمام این مهلت، هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس کالا تخلف محسوب می‌شود و بازرسان صمت در صورت مشاهده هر گونه تخلف با این موارد برخورد جدی خواهند کرد.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x