تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

آزادی ۹ محکوم به قصاص به همت دادگستری البرز

  • کد خبر : 224519
  • 22 شهریور 1400 - 13:36
آزادی ۹ محکوم به قصاص به همت دادگستری البرز

رئیس کل دادگستری البرز از آزادی ۹ محکوم به قصاص با تلاش قضات این استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش کمال مهر، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری  البرز از آزادی ۹ محکوم به قصاص در ۶ ماهه نخست امسال با تلاش دادگستری این استان  خبر داد و گفت:  دادگستری کل  البرز در کنار جدیت در مجازات افرادی که نظم جامعه را مختل می‌کنند، تلاش‌های فراوانی برای بازاجتماعی کردن بزهکاران نادم و پشیمان و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و جامعه صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری  البرز افزود: یکی از ظرفیت‌های قانونی که در این زمینه کمک می‌کند، مقررات راجع به قصاص است؛ برعکس سایر کشورها، قوانین ایران با الهام از شرع مقدس برای قتل عمدی اجازه داده است تا با رضایت اولیای دم، اعدام و قصاص منتفی شود. این ظرفیت موجب می‌شود با تلاش و مساعی بتوان رضایت اولیای دم مقتول را اخذ کرده و به قاتلانی که بنا به دلایلی در لحظه تصمیم اشتباه گرفته اند، پس از تحمل مجازات حبس، حیات و فرصت دوباره بخشید.

فاضلی هریکندی گفت: در همین زمینه به حول و قوه الهی و در اجرای تأکیدات رئیس قوه قضاییه و تلاش و پیگیری همکاران قضایی و اداری در بخش‌های مختلف دادگستری کل استان اعم از اجرای احکام کیفری و شورا‌های حل اختلاف و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم در شش‌ماهه نخست سال جاری، ۹ پرونده قصاص منتهی به رضایت و عمدتا آزادی متهمان شده است.

انتهای پیام / ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x