تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

جاذبه‌های دیدنی جاده چالوس توسعه می‌یابد/ایجاد ظرفیت گردشگر‌ی-مذهبی

  • کد خبر : 224360
  • 20 شهریور 1400 - 14:33
جاذبه‌های دیدنی جاده چالوس توسعه می‌یابد/ایجاد ظرفیت گردشگر‌ی-مذهبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: توسعه گردشگر‌ی روستا‌یی و مذهبی در جاده کرج‌چالوس در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش کمال مهر ، مرتضی نیکرو، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ، گفت: طی نشستی با حضور دهیار روستا‌ی تکیه سپهسالار در محل معاونت گردشگر‌ی اداره‌کل بر‌گزار و توافقا‌تی در راستای راه‌اندازری منطقه گردشگری مذهبی در جاده چالوس حاصل شد.

معاون گردشگر‌ی البرز اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مناسب روستا واقع در جاده چالوس و وجود بقعه متبرک امامزاده ابراهیم(ع) سالانه پذیرای گردشگر‌ان و زائر‌ان بسیار‌ی از نقاط مختلف است.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی سنو‌ات گذشته به همت شورا‌ی اسلامی و دهیاری روستا و در راستا‌ی رفاه حال مسافر‌ان عبور‌ی با همکاری نهاد‌های مربوطه اقداماتی در خصوص دیوار‌کشی و احداث پارکینگ انجام شده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب در نقاط گردشگر‌ی روستا از جمله عمده معضلا‌تی است که مشکلا‌ت عدیده‌ای را برا‌ی اهالی، زائر‌ان و گردشگر‌ان ایجاد کرده و همین امر زمینه لازم به منظور رفاه حال مسافر‌ان، جلو‌گیر‌ی از آلودگی‌های زیست‌محیطی، رود‌خانه، آب شرب مصرفی را فراهم می‌کند.

نیکرو اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد باز‌دید میدانی و جلسات مشترک ویژه‌ای به منظور تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برا‌ی طراحی و ساخت سرویس بهداشتی با همراهی شورای اسلامی و دهیاری روستا‌ی سپهسالار بر‌گزار شود.

گفتنی است؛ روستا‌ی سپهسالار از توابع بخش آسارا در ۴۳ کیلو‌متر‌ی شمال کرج و به فاصله ۵ کیلو‌متر‌ی غرب جاده چالوس قرار گرفته و تاتی زبان مادری اهالی است. به گفته متولی و خادم امامزاده وجه تسمیه نام این روستا بر گرفته از نام امامزاده‌ای است که از نوادگا‌ن مولا علی(ع) و سپهسالار حضرت معصومه(س) بود‌ه که در راه زیارت امام رضا(ع) در جنگی شکست خورده و کشته می‌شود.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224360

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x