تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

تکذیب خبر ریزش دوباره پل خاتون کرج/میراث فرهنگی البرز: سطح رویی پل توسط پیمانکار برداشته شده است

  • کد خبر : 224196
  • 17 شهریور 1400 - 9:18
تکذیب خبر ریزش دوباره پل خاتون کرج/میراث فرهنگی البرز: سطح رویی پل توسط پیمانکار برداشته شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: پل تاریخی خاتون ریزش نکرده است و سطح رویی پل با نظر کارشناسی در راستای عملیات مرمت و رفع نواقص سطح زیری توسط پیمانکار صورت گرفته است.

به گزارش کمال مهر ،فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، گفت: پل تاریخی خاتون کرج ریزش دوباره‌ای نداشته است و سطح رویی پل در راستای اجرای عملیات مرمت و رفع آسیب‌های پایینی بر اساس نظرات کارشناسی برداشته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه آخرین مرمت این پل در سال ۸۸ صورت گرفته است، افزود: اگر عملیات مرمت پل در ۱۰ سال گذشته اصولی و پایه‌ای صورت می‌گرفت دوباره شاهد ریزش آن نبودیم از این رو سعی داریم عملیات مرمت به صورت جدی، محکم و اصولی انجام شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بازنشر خبر «ریزش پل خاتون» در کرج اشتباه رسانه‌ای بوده است، ادامه داد: این خبر را قویعا تکذیب می‌کنیم، دوستان رسانه‌ای بر مبنای مشاهدات خود و بدون اطلاع از علت دقیق خبر را منتشر کرده‌اند.

محمدی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه انتخاب پیمانکار این پروژه به دلیل اهمیت موضوع بسیار سختگیرانه انجام شد، تصریح کرد: برای انجام عملیات مرمت پل خاتون سه ماه اقدامات پژوهشی و مطالعاتی در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرمت پل خاتون حدود ۴ میلیارد اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: روزهای ابتدایی که پل ریزش کرد کارگروه تخصصی متشکل از دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری و شهرداری برگزار شد، در این نشست مقرر شد استانداری، شهرداری و وزارت میراث هر یک اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت پل تخصیص دهند که تا این لحظه تنها وزارت میراث به وعده خود عمل کرده است.

این مقام مسؤول هچنین از برگزاری نشست با اعضای شورای شهر کرج در خصوص پروژه مرمت پل خاتون خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با توجه به اجازه قانونی شهرداری‌ها در امر تأمین اعتبار برای نگهداری و مرمت آثار تاریخی، شورای شهر ششم کرج به میراث فرهنگی استان البرز کمک برسانند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x