تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

امام جمعه کرج: معیار انقلابی بودن، عمل به قانون است/مدارس دولتی با چه مجوزی در مناطق محروم شهریه می‌گیرند

  • کد خبر : 223877
  • 12 شهریور 1400 - 16:02
امام جمعه کرج: معیار انقلابی بودن، عمل به قانون است/مدارس دولتی با چه مجوزی در مناطق محروم شهریه می‌گیرند

امام جمعه کرج گفت: یکی از شاخصه‌های انقلابی بودن قانون مداری‌است. هر کسی در هر جایی قانون مدار نباشد نه انقلابی‌ است و نه ولایت مداراست.

به گزارش کمال مهر ، آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه امروز امروز ۱۲ شهریورماه با گزامی داشت سالروز شهادت رئیس علی دلواری و روز مبارزه با استعمار اظهار داشت: نام مبارزان بزرگی چون رئیس علی دلواری در تاریخ مبارزه با استعمار، عزت و سربلندی این کشور می‌درخشد. این مبارز مشروطه‌خواه  و خستگی ناپذیر بزرگمردی بود که در ایام کربوط به جنگ جهانی اول، هدایت قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیرو‌های انگلیس را رهبری کرد و ضربان سنگینی به استعمار پیر وارد کند و آن‌ها را در آن منطقه به زانو در آورد.

حسینی همدانی با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب تحت نفوذ  و سلطه انگلیس و آمریکا بود و حکومت پهلوی فقط دست نشانده اربابان خود بود گفت: وقوع انقلاب اسلامی اوج حصور مردم در مقابل استعمار بود. به همین دلیل هم بعد از انقلاب دشمنان صدها بار قصد لطمه‌زدن به این نظام را داشته که الحمدلله به این هدف نرسیده است.

امام جمعه کرج بیان داشت: استعمارگران در قالب طرح‌های عمرانی و نوسازی در کشورهای دیگر بر سرزمین، منابع و امکانات کشورها تسلط پیدا کردند. سلطه فرهنگی و سیاسی خود را به صورت کامل در این کشورها اعمال کردند و  منابع این کشورها را به غارت بردند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بهره‌مندی استعمار از انواع امکانات فرهنگی و رسانه ای از جمله رادیو و تلوزیون نابسامانی‌های فرهنگی  و برخی مظاهر آن را در جامعه حاصل تبلیغات جریان استعمار در کشور دانست.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: اخیرا رئیس جمهور آمریکا گفت ما در رابطه با ایران دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم اما اگر دیپلماسی شکست بخورد گزینه‌های دیگر روی میز است! یا در بیان دیگری گفته بود باید از برنامه هزارو صد ضربه چاقو استفاده کنیم و مقصود آن از این تعبیر یعنی حمله های کوچک و زیاد به ایران داشته باشیم!

وی افزود: دشمن بداند که اولا فرصت استفاده از چاقو را پیدا نخواهید کرد و دوما اگر ضربه بزنید منتظر ده‌ها ضربه کاری به منافعتان در تمام دنیا باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: امروز اگرچه شاهد بیرون رفتن آمریکا از منطقه هستیم  اما انگلیس جایگزین آن می شود و باید ملت‌ها شجاعت و هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های پرسنل پدافند هوایی کشور گفت:  امروز پدافند هوایی کشور مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاده است و شرایط کشور به خاطرزحماتاین عزیزان بسیار امن است.

امام جمعه کرج با انتقاد از عملکرد برخی مدارس دولتی در مناطق محروم گفت: باید بررسی شود که گرفتن شهریه از مردم برای مدارس دولتی در مناطق محروم چه معنایی دارد. چرا به این تخلفات رسیدگی نمی‌شود؟

وی همچنین با انتقاد از کمبود عرضه نان در استان از استاندار البرز خواست بررسی‌های لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.

امام جمعه کرج در بخش پایانی در قالب تذکری به مسؤولان استان تصریح کرد: اینکه مکرر بگوییم من انقلابی هستم معیاری بر انقلابی بودن نیست، یکی از شاخصه‌های انقلابی بودن قانون مداری‌است. هر کسی در هر جایی قانون مدار نباشد نه انقلابی‌ است و نه ولایت مداراست.

وی افزود: ملاک انقلابی بودن مدت حضور در جبهه و فرزند شهید بودن نیز نیست، معیار، عمل افراد است و پایبند بودن آن‌ها نسبت به ارزش ها. برای ریاست‌های ۱ سال و ۲ سال می‌بینیم که افراد در این مسیر به راحتی مردود می‌شوند، اگر مدیری راه‌های دور زدن را بداند آیا می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: من مسؤول تذکر دادن هستم و تذکر هم می‌دهم. بدانید مسیری که می‌روید به سمت آتش است. حامیان کسانی که حرف و عملشان بسیار متفاوت است هم در امان نیستند. کار با خوش چهره‌های منافق سخت است.

انتهای پیام/ب/س

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x