تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

احیای بافت‌های فرسوده کرج مورد تأکید شورای ششم است

  • کد خبر : 223796
  • 11 شهریور 1400 - 13:13
احیای بافت‌های فرسوده کرج مورد تأکید شورای ششم است

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تأکید بر احیای بافت‌های فرسوده شهر کرج، گفت: باید ارتباط دوسویه کالبد و اجتماع را در شهر برای دستیابی به نتیجه مطلوب با هم لحاظ کرد.

به گزارش کمال مهر، علی قاسمپور، سخنگوی شورای شهر کرج، در جلسه معارفه و ارائه گزارش عملکرد اجمالی دفاتر تسهیلگری و خدمات توسعه و بهسازی محلات بافت فرسوده، گفت: معضلات و مشکلات محلات کرج، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان از نظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت است و این موضوع، ضرورت توجه ویژه به خواسته‌های متفاوت مردم با فرهنگ  متفاوت را طلب می‌کند.

سخنگوی شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه اجتماع و کالبد را نمی‌توان از هم تفکیک کرد، ادامه داد: نظر شخصی من به عنوان یک کارشناس در این حوزه این است که باید ارتباط دوسویه کالبد و اجتماع را در شهر برای دستیابی به نتیجه مطلوب با هم لحاظ کرد.

قاسم‌پور بر لزوم ارتباط دفاتر تسهیل‌گری تحت نظارت استانداری و شهرداری با یکدیگر تاکید ویژه کرد و یادآور شد: باید توجه داشت که شهرداری‌ها در کشور دیگر یک نهاد خدماتی صرف نیستند و قطعا باید به عنوان یک نهاد اجتماعی نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.

دبیر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری با هدف سرعت‌بخشی به خدمات محلات واقع در بافت فرسوده راه‌اندازی شده‌اند، ادامه داد: با توجه به سند توسعه محلات، دفاتر بر اساس مشکلات احصا شده در پیمایش‌های مستمر به بودجه پیشنهادی برای رفع معضلات فکر کنند و با توجه به مدلی که در سند پیشنهاد کرده‌اند، بازه زمانی برای اجرای پروژه تعریف کنند تا خروجی برای مردم قابل لمس شود.

قاسم پور بیان کرد: از طرفی اگر دفاتر با کمبود بودجه در بخش‌هایی مواجه هستند در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم، در جهت تخصیص بودجه یا هدررفت بودجه در ردیف‌های دیگر اقدام شود.

انتهای پیام/ج

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x