تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
9

نماینده مردم طالقان: افزایش قیمت کالاها مردم را آزار می‌دهد / وزیر اقتصاد راهکارهای ‌اثربخشی برای کنترل قیمت‌ها دارد

  • کد خبر : 223726
  • 10 شهریور 1400 - 11:45
نماینده مردم طالقان: افزایش قیمت کالاها مردم را آزار می‌دهد / وزیر اقتصاد راهکارهای ‌اثربخشی برای کنترل قیمت‌ها دارد

نماینده مردم طالقان در مجلس با بیان اینکه بحث افزایش قیمت اقلام و کالاهای مختلف مردم را آزار می‌دهد، گفت: مطالبه‌ جدی از رئیس‌جمهور و هئیت دولت این است که با حضور در میان مردم مشکلات کف جامعه را شناسایی کنند.

به گزارش علی حدادی در مورد انتظارات از دولت سیزدهم اظهار داشت : انتظار از دولت سیزدهم حرکت بر اساس نقشه راه جامع و کاملی است که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده‌اند.

وی افزود: حرکت انقلابی همراه با عقلانیت و برنامه محور از انتظارات مجلس از دولت است.

حدادی با اشاره به اینکه  مطالبه‌ جدی از رئیس جمهور و هئیت دولت این است که با حضور در میان مردم مشکلات کف جامعه را شناسایی کنند، افزود: انتظار می‌رود که با شناسایی مسائل موجود، تمامی  مشکلات را اولویت بندی کرده و برای رسیدگی به آن مولفه‌های برنامه ریزی را مشخص کنند.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: فساد ستیزی امروز مهم‌ترین مولفه و اصلی ترین فعالیتی است که دولت باید در مقام قوه مجریه انجام دهد.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که مدیران توانمند و دارای سلامت کاری که بتوانند فعالیت‌های موثر ارائه دهند در بدنه دولت مشغول به کار شوند.

حدادی گفت : وزرا، مدیران کل و دیگر مسئولان باید در میان مردم حتی در کوچکترین نقاط شهری و روستایی حضور یابند و از نزدیک مشکلات مردم را رصد کنند، یکی از مهم ترین این مسائل معیشت است.

وی با اشاره به اینکه بحث افزایش قیمت اقلام و کالاهای مختلف مردم را آزار می‌دهد، افزود: انتظار می‌رود از سوی دولت برای کنترل قیمت‌ها اقدامی صورت گیرد، در بحث توجه به معیشت مردم نیاز است که راهکارهای پیشنهادی و اثربخش وزرای مختلف از جمله وزیر اقتصاد به کمیسیون‌های تخصصی مجلس به عنوان یک راهکار مهم اجرایی شود.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر از انسجام میان مجلس و دولت، ظرفیت نیروهای مستعد و توانمند و جوانان نخبه در امور اجرایی استفاده شود یک گام مهم برداشته ایم.

وی با این توضیح که امروز یک مسئله جدی مهاجرت مردم از روستاها به سمت شهرها است، گفت: دلیل این معضل عدم توجه جدی به روستاها و تامین زیرساخت ها در این نقاط است.

حدادی بیان کرد: نهادهایی مانند جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی باید کنار مردم و گوش شنوایی دغدغه های آنها باشند تا شاهد مهاجرت معکوس از نقاط شهری به روستایی باشیم.

وی تشریح کرد: باید به بافت‌های روستایی کشور به ویژه مناطق محروم و دور افتاده از امکانات و یا توسعه صنایع تبدیلی در کشاورزی روستایی توجه شود.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد با بیان اینکه جلوگیری از خام‌ فروشی و توسعه صادرات محصولات  موجب ارزی آوری است، افزود: تولید داخلی باید به معنای داخلی حمایت شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال‌های جدید سبب ثبات و امنیت شغلی شود.

انتهای پیام/ی

منبع تسنیم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x