تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

مراجعه ۴۸۰۰ بیمار کرونایی به مراکز درمانی البرز/موج جدیدی در راه است

  • کد خبر : 223477
  • 31 مرداد 1400 - 11:15
مراجعه ۴۸۰۰ بیمار کرونایی به مراکز درمانی البرز/موج جدیدی در راه است

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بحرانی‌تر از گذشته است و ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده است، گفت: روز گذشته ۴۸۰۰ مراجعه سرپایی در البرز به ثبت رسیده است، ادامه روند موج جدیدی از بستری و فوتی‌های کرونا را در پی خواهد داشت

به گزارش کمال مهر ؛ مهرداد بابابی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز، در خصوص شرایط استان البرز در پی موج پنجم شیوع کرونا، گفت: بحران کرونا امروز از موج‌های قبل بسیار بیشتر است؛ اوضاع استان خوب نیست هرچندکادر درمان تمام تلاش خود را برای بهبود بیماران بکار گرفته است.

سخنگوی مقابله با کرونا استان البرز افزود: بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مراجعه کننده سرپایی به بیمارستان و مراکز درمانی البرز رکورد تازه‌ای است که درروز‌های آینده موج بستری و مرگ و میر به راه خواهد انداخت.

این مقام مسؤول با اشاره به خستگی کادر درمان، اظهار کرد: این روز‌ها کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران تا امدادگران اورژانس با حجم سنگینی از مراجعه بیماران مواجه هستند.

۵۶۰ تخت دیگر برای بیماران کرونایی آماده می‌شود

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز با بیان اینکه ۲ نقاهتگاه در فردیس و کرج درحال آماده سازی برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ است، ادامه داد: ظرفیت نقاهتگاه فردیس ۶۰ تخت و نقاهتگاه کرج ۵۰۰ تخت پیش بینی شده است.

بابایی با قدردانی از نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج به خاطر اعلام آمادگی برای اختصاص مصلای نماز جمعه به درمان بیماران کووید۱۹، تصریح کرد: این اقدام امام جمعه کرج، مسیر را برای خدمات رسانی گسترده به بیماران فراهم کرده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز با بیان این که برخی دستگاه‌های اجرایی به رغم داشتن مکان‌های مناسب برای درمان بیماران کووید۱۹ همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی البرز ندارند، افزود: انتظار می‌رود دراین شرایط بحرانی همه دستگاه‌های اجرایی و اداری پای کار بیایند.

ظرفیت بیمارستان‌های البرز پر شد/بیمارستان امام به چرخه کرونایی‌ها پیوست

وی بیان کرد: اکنون ظرفیت کرونایی بیمارستان‌های استان پر شده و از روز گذشته از ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) وابسته به بنیاد شهید وامور ایثارگران و سازمان همیاری شهرداری‌های البرز برای درمان بیماران کووید۱۹ استفاده می‌کنیم.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت دارو در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون بیمارستان‌های البرز به لحاظ تامین دارو مشکل خاصی ندارند؛ در زمان حاضر دغدغه ما تامین دارو در داروخانه‌های استان است که طی هفته آینده مشکل دارو و سرم داروخانه‌ها نیز مرتفع خواهد شد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز افزود: انتظار می‌رود با افزایش مدت زمان محدودیت‌های کرونایی بتوان موج سهمگین پنجم کرونا را در البرز و کشور محدود کرد، موجی که شدت مخاطرات آن به مراتب بیشتر از موج‌های قبلی است و از سوی دیگر زمزمه شیوع سویه‌های دیگر کرونا در جهان به گوش می‌خورد.

گفتنی است؛ اکنون سه شهرستان کرج، فردیس و نظرآباد قرمز تیره، اشتهارد، ساوجبلاغ و چهارباغ قرمز و شهرستان طالقان البرز نارنجی کرونایی است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x