تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

عزاداری‌ سالار شهیدان در استان البرز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد

  • کد خبر : 223419
  • 28 مرداد 1400 - 15:56
عزاداری‌ سالار شهیدان در استان البرز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد

مردم حسینی و ولایتمدار استان البرز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یاد و خاطره امام حسین(ع) و یاران شهیدش را گرامی داشتند.

به گزارش کمال مهر ؛ مردم ولایتمدار و عاشقان امام حسین(ع) و خاندان عصمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از روز اول محرم با حضور در مساجد، تکایا  و فضای بیرون از مساجد به تکریم شعائر اسلامی و عزداری این ماه پرداختند.

این در حالی است که به واسطه شرایط همه‌گیری بیماری در ۱۸ ماه اخیر رعایت شیوه نامه‌ها و استفاده از ماسک در مراسم عزاداری سالار شهیدان با جدیت بیشتری از سوی عزاداران حسینی انجام شود.

اقوام البرز در محرم خوش درخشیدند

استان البرز “ایران کوچک” یکی از استان‌های مهاجر پذیر کشور است که در بین جمعیت خود از همه نقاط کشور شهروندانی دارد.

در ماه محرم امسال اقوام  و  قومیت‌های استان البرز در سراسر این استان به شیوه رسوم و رسومات محلی خود به عزاداری و نوحه خوانی برای ماه عزای حسینی پرداختند.

سنت چهارپایه خوانی در جوار منازل شهدای استان البرز احیا شد

سنت چهارپایه خوانی یکی از سنت‌های قدیمی استان البرز همزمان با محرم ۱۴۰۰ در استان البرز احیا شد، این سنت که از دوران گذشته به یادگار مانده به زمانی بر می گردد که خبری از بلندگو نبود.

در این سنت  مداح برای اینکه صدایش به گوش همه عزاداران برسد روی چهارپایه می‌رفت، مردم دورش جمع می‌شدند تا روضه خوانی آغاز شود.

در محرم ۱۴۰۰ در کرج با احیای سنت چهارپایه خوانی درب خانه شهدا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شده است، امسال شهیدان میزبان عزاداران حسینی شدند.

مظلومیت‌های امام حسین(ع) در حسینه اعظم برغان بازگو شد

مظلومیت‌های اباعبدالله و یاران باوفایش نزدیک به شش قرن است که در حسینیه اعظم برغان برای عاشقان و محبان اهلبیت بازگو می‌شود.

برغان، روستایی در دل کوهساران البرز  است که بین ۲ رود سنج و شاهرود واقع شده  و از جاذبه‌های گردشگری شهرستان ساوجبلاغ به حساب می‌آید.

حسینیه‌ برغان با تعزیه‌ مخصوصش سالیان درازی میزبان بیشترین تعداد از گروه‌های عزاداری در ماه محرم بوده است و مردم استان البرز و دیگر نقاط کشور هرساله برای تماشای تعزیه های بی نظیر آن به این منطقه سفر می کنند.

حسینیه برغان بنایی ساخته شده از خشت و چوب که با قدمت ۵۶۰ ساله به دوران صفویه تعلق دارد و به عنوان بنایی تاریخی مطرح است.

این حسینیه  در دوره‌های مختلف تاریخی، مرمت و بازسازی شده و با زیربنایی معادل  هزار و ۲۰۰ متر در ۲ طبقه میزبان مشتاقان نوای عاشورایی و جانسوز تعزیه است.

ضرورت تطبیق حوادث عاشورای سال ۶۱ با رویدادهای امروز/ پیام‌های بین‌المللی عزاداری محرم چیست؟

عزاداری‌های با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد

مدیر آستان امامزاده حسن(ع) کرج از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در عزاداری این امامزاده واقع در مرکز شهر کرج خبر داد

ولی الله سعید آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد برگزاری مراسمات مربوط به ماه محرم در این امامزاده اظهار داشت: مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این امامزاده برگزار شد.

وی افزود: علیرغم شیوع کرونا و وجود همه محدودیتها مردم  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضور پررنگی در این مراسمات داشتند.

مدیر آستان امامزاده حسن(ع) کرج با بیان اینکه این امامزاده به دلیل واقع شدن در مرکز شهر کرج محل رجوع بسیاری از مردم در این دهه اول محرم بود، تصریح کرد: مردم مانند همیشه در اهدا نذورات خوش درخشیدند.

سعید آبادی با بیان اینکه پخت نذورات و اهدای کمک به خانواده و اقشار کم برخوردار دراین ماه هم انجام شد، تصریح کرد: خیرین نقش پررنگی در کمک به اقشار آسیب پذیر داشتند.

انتهای پیام/ز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x