تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

افشاگری، حاشیه‌ای که متن را شکافت! +[فیلم]

  • کد خبر : 220872
  • 26 دی 1397 - 2:29
افشاگری، حاشیه‌ای که متن را شکافت! +[فیلم]

منابع مالی تبلیغاتی کاندیداها از کجا تامین می شود!؟ آبتین شمس مجری برنامه سوال می کند و محمد جواد کولیوند در پاسخ

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛ برنامه متن، حاشیه شبکه سوم سیما در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۷ برنامه ای را با عنوان اصلاح قانون انتخابات (مجلس شورای اسلامی) بر روی آنتن زنده پخش کرد که این روزها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

افشاگری حاشیه ای که متن را شکافت!

این برنامه “متن، حاشیه”با حضور محمد جواد کولیوند، رییس کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شوارای اسلامی و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان موافق و مخالف در خصوص اصلاح قانون انتخابات مناظره ای را داشتند که علی رغم برخی سوالات و پاسخ های مختلف در پایان برنامه مجری، سوالی مرتبط با بحث پیرامونی مطرح می نماید و از میهمانان برنامه درخواست می کند که پاسخ بدهند.

منابع هزینه های تبلیغاتی کاندیداها از کجا تامین می شود!؟

آبتین شمس مجری برنامه سوال می کند؛ منابع هزینه ای انتخابات را از کجا تامین کردید؟ آقای حاجی دلیگانی عنوان می کنند بنده از هزینه های شخصی تامین کرده ام و آقای کولیوند با حاشیه رفتن و سماجت مجری پاسخ می دهند؛ “بنده منابع مالی خودمه؛ بعضاً هم اسپانسرهایی وجود دارند، اما؛ ما هر اسپانسری را اجازه نمی دهیم! بله!”

همانطور که موضوع منابع هزینه تبلیغاتی توسط آقای کولیوند مطرح می شود در این طرح(اصلاح قانون انتخابات…) کمیته ای در هر استان و شهرستان دیده شده که هزینه های متعارف یک نامزد را مشخص می‌کند. این در حالی است که اشاره ایشان به اسپانسر تبلیغاتی شائبه ای را ایجاد می نماید که آیا این اسپانسرها با چه اهداف و نیاتی در تبلیغات حضور پیدا می کنند؟ البته این موضوع از اساس مورد ایراد است.

منابع مالی که فردا طلبکار نماینده می شوند!

حال سوالی که مطرح است آیا براستی اسپانسر تبلیغاتی در این طرح دیده شده است؟ تاکید آقای کولیوند بر این موضوع هم در ذهن سوالاتی را نیز متبادر می کند اینکه در ادوار گذشته این موضوع وجود داشته است؟ دستگاه های نظارتی باید به طرح، اشکال نمایند و یا اگر مسائلی را در ادوار گذشته  وجود داشته است را مورد بررسی قرار دهند، موضوعی که به صراحت مطرح می شود کم و کیف آنرا باید نماینده محترم پاسخگو باشد.

چه تفکراتی قانون را اصلاح می کند؟

سوال بعدی اینکه براستی منابع مالی که توسط نماینده ها به عنوان اسپانسر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد چه منافعی را در حوزه های انتخاباتی برای اسپانسرها بدنبال خواهد داشت؟ آیا برخی فساد های سیستمی از همین تعاملات مالی که در برخی پرونده های قضایی مورد تعقیب قرار می‌گیرد بعضاً منشاء اسپانسری دارد؟ یا اینکه برخی اصطلاحات خارج از عرف در اذهان مانند “پدر خوانده”های شهر این موضوع را صحه می گذارند!؟ اصلاح قانون انتخابات توسط افرادی که ذهنشان مملو از اسپانسرهاست آیا شفاف و بدون دست های پشت پرده به نتیجه خواهد رسید؟

فیلم کامل را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220872

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x