تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

باهوش‌ترین کشور‌های جهان کدامند؟+ نمودار

  • کد خبر : 220649
  • 22 دی 1397 - 18:39

نشریه فوربز فهرست باهوش‌ترین کشور‌های جهان را منتشر کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل «کمال مهر»به نقل از نشریه فوربز، بشر در دوره کوتاهی که روی کره زمین زندگی کرده توانسته است اقدامات هوشمندانه زیادی از جمله سفر به فضا و تجزیه اتم را انجام دهد. اما پرسش اینجاست که کدام کشور‌ها به پیشرفت جهان کمک بیشتری کرده اند؟ سازمان ووچرکلاود مستقر در انگلیس توانسته است باهوش‌ترین کشور‌های جهان را معرفی کند. این کشور‌ها بر اساس تعداد جوایز نوبل دریافتی، میانگین بهره هوشی افراد آن کشور و سطح دستاورد تحصیلی آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

آسیا و اروپا در این فهرست در صدر قرار گرفته اند. ژاپن رتبه نخست باهوش‌ترین کشور جهان را از آن خود کرده است. این کشور از نظر سطح دستاورد تحصیلی رتبه پنجم و از نظر تعداد جوایز دریافتی نوبل و میانگین بهره هوشی رتبه ششم را از آن خود کرده است. در فهرست دوم و سوم باهوش‌ترین کشور‌های جهان به ترتیب سوئیس و چین قرار گرفته‌اند.

در این فهرست، ۵ کشور اروپایی در میان ۱۰ کشور باهوش جهان قرار گرفته اند. سوئیس رتبه دوم، هلند رتبه پنجم، روسیه رتبه ششم، بلژیک رتبه هفتم و انگلیس رتبه هشتم این فهرست را از آن خود کرده اند. کشور سنگاپور هم رتبه بیست و پنجم باهوش‌ترین کشور‌های جهان را از آن خود کرده است. رتبه سنگاپور به دلیل پایین بودن تعداد جوایز نوبل دریافتی در این سطح قرار گرفته است. این در حالی است که سنگاپور از نظر میانگین بهره هوشی و دستاورد تحصیلی رتبه نخست را دارد.

در جدول زیر اسامی باهوش‌ترین کشور‌های جهان آورده شده است. در این جدول رتبه کشور‌ها بر اساس تعداد جوایز نوبل، میانگین بهره هوشی و دستاورد تحصیلی به ترتیب در ستون‌های اول تا سوم آمده است.

باهوش‌ترین کشور‌های جهان کدامند؟ + نمودار

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x