به گزارش «کمال مهر»، دپارتمان توسعه و تحقیقات پورشه به تازگی تعدادی از پروتوتایپها (نمونههای آزمایشی) پرده برداشته که سالها پیش ساخته شده بودند و هیچکس از وجود آنها اطلاعی نداشته است.
خودروساز آلمانی پورشه که سالهاست به تولید خودروهای اسپرت منحصر بهفرد مشهور است، برای تولید مدلهای خاص خود گاهی دهها نمونه آزمایشی ساخته و در صورت عدم دستیابی به نتیجه دلخواه، این نمونهها برای همیشه به انبار مخفی پورشه منتقل میشوند. حال به تازگی این شرکت تصاویر و اطلاعات ۵ دستگاه از این خودروهای ناشناخته را منتشر کرده است.
نمونه فوق سبک پورشه ۹۸۴ کروک (سقف باز شو)
این خودرو که تنها ۸۸۰ کیلوگرم وزن دارد به لطف پیشرانه ۱۳۳ اسببخاری خود به سقف سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد. هدف از ساخت این پروتوتایپ، دستیابی به رانندگی داینامیک با مرکز ثقل بسیار پایین در کنار استفاده از موتور نیرومند بوده است.
پورشه کاین کروک بر پایه نسل اول کاین
این خودرو که از رول سقف مشابه با پورشه ۹۱۱ تارگا بهره میبرد، شامل دو نوع طراحی در بخش پشتی میشود که البته هیچ کدام به تأیید نرسیدند.
پورشه ۹۱۱ اسپیداستر تک نفره
این خودرو که تنها از یک صندلی بهره میبرد، سقف آن با یک پوسته پلاستیکی پوشیده میشود. ۹۱۱ اسپیداستر بر پایه نسخه اسپایدر (بدون سقف) ۹۱۱ سال ۱۹۵۰ ساخته شده بود.
پورشه پانامریکانا
این خودرو در سال ۱۹۸۹ به عنوان هدیهای برای فردیناند پورشه (موسس کمپانی) ساخته شده بود. طراحی این خودرو تنها در چند ماه به اتمام رسید و مجهز به سقف پارچهای بود که به صورت دستی جمع شده و در صندوق عقب جای میگیرد. این پروتوتایپ توان تولید ۲۴۶ اسببخار را دارد و به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست مییابد.
شاسی متحرک پورشه ۹۱۸
و اما خاصترین عضو این گروه محرمانه ۵ نفره، نمونه اولیه پورشه ۹۱۸ است که سال ۲۰۱۲ برای انجام تست رانندگی به چند خبرنگار خودرویی داده شد. این خودرو شامل شاسی خالص و بدون بدنه کامل پورشه ۹۱۸ میشود و برای آزمایش تکنولوژی هیبرید جدید پورشه در آن زمان تولید شده بود. با تایید این خودرو، پورشه ۹۱۸ کنونی بر پایه نمونه اولیه تولید شد و شاسی متحرک ۹۱۸ نیز به انبار محرمانه پورشه منتقل شد.
انتهای پیام/